8 september 2019

Sitter just nu i sadelkammaren och lyssnar till när hästarna tuggar i sig sin frukost. Jag älskar att vara ute i stallet på morgonen en dag som denna. Det är 12 grader i luften, klart blå hinmel och helt vindstilla. Bästa sättet att starta morgonen på en söndag!
Igår var det tävlingsdag i Laholm för Bosse och mig. Det var en ganska nervös dag för mig eftersom vi nu skulle in i ridhus igen där det inte funkade att tävla på hela förra hösten. Men Bosse var super fin! Han var lite spänd de första tre hindren, inget som syns på filmen men jag känner att han står emot lite granna. Men efter det var han helt med på noterna och gjorde en fin felfri 120 runda. Jag var så glad när jag kom ut ifrån banan och en stor tyngd släpptes från mina axlar. Nu var vi i Laholms ridhus som är stort ridhus där han slipper känna sig trend och kommer säkert bli större utmaningar under säsongen i mindre ridhus men detta var ett stort steg framåt. Nu blir det några lugna dagar då hästarna ska vaccineras imorgon och sen blir det tävling igen v. 39 i Halmstad :)
Film på gårdagens runda finns på Instagram @emmamartensdotter
 
Idag har jag en full dag med först ska jag ha en intern liten hoppträning här på banan med mina stallkompisar Andrea och Magdalena. Efter det ska vi iväg och hoppa lite öppen banan med mitt ponnyekipage Alva och Inez. Sen avslutas eftermiddagen med att åka ut till Lundåkra terrängbana och hjälpa min tävlingsklubb Styringe stall på deras fälttävlanstävling. Jag har hästig, händelserik dag framför mig!
 
Njut av er söndag!
 
Mvh 
Emma 
 
 
Till top