6 september 2019

Igår var det en lite lugnare dag i stallet. Jag kom till stallet och fick överraskningen att det var mockat och fixat. Min Mamma hade tagit en utflykt till stallet med mina syskon barn Luna och Tristan. Tristan som nu är 5 år ÄLSKAR att mocka och väga upp mat till hästarna! Vilket hans moster uppskattar vädligt mycket ;) 
 
 
 
Sen blev det en liten skogstur för Bosse tillsammans med dennis och Frasse. Vi lyckades att pricka in upphållsväder och någorlunda lite vind vilket gjorde att vi fick en mycket mysig tur. 
 
Idag väntar lite mer jobb. Bosse ska trimmas inför morgondagens tävling i Laholm som blir den sista tävlingen på ett litet tag. På måndag kommer veterinären och vaccinerar vilket gör att hästarna får ta det lite lugnt i några dagar innan vi kan plocka upp träningen igen. Cleo ska också rastas lite granna innan jag ska åka vidare till gymmet och köra mitt andra pass för den här veckan. Allt beror på hur orken är när jag är klar i stallet men kanske ska våga mig upp på löpbandet en liten sväng idag innan jag gör kör mitt vanliga träningspass. Men som sagt detta gör jag ENDAST om motivationen finns! Löpträning är nog den enda träningsform som jag verkligen hatar. Jag har ganska mycket pannben men när det kommer till löpning ger jag upp direkt. Jag kan verkligen vara avundsjuk på personer som älskar att löpträna. "Man stänger bara av hjärnan och springer" den kommentaren har jag hör ganska mycket. Jag tror att det är just det kan inte kan göra. Jag tänker bara fler och negativa tankar "Varför gör du det här?" "STANNA!!!" ekar i mitt huvud och jag tror inte att det är så som alla löpälskare tänker.  Sen blir det fredagsmys med min älskade man! :) 
 
Ha en trevlig fredag! 
 
MVH
 
Emma
Till top