5 september 2019

I tisdags var det dressyrträning för mig och Bosse för Jessie. Vi fortsätter att göra framsteg som dressyrekipage men det är väldigt svårt med dressyr fortfarande. Det är speciellt svårt nu när vi inte längre kommer undan med att "bara" rida en skänkelvikning utan nu ska det vara tryck och swung i den också. Vi har börjat krångla med öppnor och slutor där man ska komma ihåg skillnaden. Enklare med hoppning där man ska styra, hålla galoppen och pricka hindret i mitten. Vilket är nog så svårt vissa dagar. Puuh.. Men vi lär oss och igår gick vi ut på banan med dressyr utrustning igen och skulle se om vi kom ihåg något från träningen och det hade vi! Jag började fortfarande med fel böjning dom första gångerna i slutan men man måste börja någonstans. 
Efter stallet var det dags för gym igen. Förra veckan levde jag upp till målet att komma till
gymmet 2 ggr under veckan och tänker försöka hålla detta denna veckan också. Det kommer säkert veckor där jag kan hinna med 3 pass men jag känner att det kommer vara ovanligt och därför ska jag behålla mitt "2 pass mål". Igår smög jag mig ut i viktrummet och hämtade en viktplatta som fick hjälpa till att göra mina nuvarande övningar lite tyngre. Musklerna var ganska trötta eftersom jag hade ganska mycket träningvärk efter dressyrträningen men jag är ändå nöjd. Min insats på foam rollern blir bättre. Jag måste fortfarande hjälpa till lite granna med armarna men gång för gång kommer kontakten med mina inre magmuskler tillbaka. 
 
Idag väntar en lite lugnare dag. Det ska bli en skrittrunda i skogen men Bosse och lite longering av Cleo innan jag ska försöka lämna stallet och komma hem i tid :) 
 
MVH
 
Emma
Till top