30 september 2019

Då var jag tillbaka här igen efter ett litet uppehåll. det har varit sjukt mycket att göra i mitt liv både på jobbet och privat. Nu börjar saker och ting falla på plats igen och tänkte passa på att uppdatera lite granna här. 
 
Träningen av Bosse har gått väldigt bra! Vi är i en period just nu där det känns som vi utvecklas vid varje träningstillfälle. Ikväll väntas dressyrträning för Jessy. Eftersom jag inte ridit så mycket dressyr tidigare har jag inte haft några speciella mål mer än att dressyrarbetet ska göra vår hoppning bättre. MEN nu har det blivit andra bullar och nu är målet att vi den 9 november ska starta MVS i Laholm. Brrr.. blir nervös bara jag tänker på det och känns just nu som att jag aldrig kommer lära mig detta otroligt långa program men nu är det offentligt så nu är det bara att lära sig det. 
 
Sen kan jag avslöja att om allt går vägen med veterinärbesiktning och annat kommer det att komma ett litet till skott till stallet inom en snar framtid. Uppdaterar med när detta blir verklighet :) 
 
Min egen träning har haltat lite granna. Förra veckan lyckades jag inte håll mitt mål med att vara 2 dagar i veckan på gymmet. Det blev endast 1 tillfälle och kommer förmodligen inte bli mer denna veckan. Men jag försöker det med ro, ibland kommer livet emellan och det är inte mycket man kan göra åt det! Nästa veckan kommer bli lite lugnare och då planerar jag att få in 2 tillfällen igen. Men jag går långsamt framåt i gymmet, har börjat våga mig på lite mer vikter igen vilket har fått mig att inse hur svag jag har blivit. OKEJ, svag kanske är lite att ta i men när man är van att tidigare tagit ganska tunga vikter så märker man skillnad. Men det är därför jag är där, för att bli bättre och starkare! 
 
 
MVH
Emma
Till top