10 september 2019

Puuhh.. Dagarna bara springer förbi när det är mycket att göra!
I Söndags gick dagen med träningar, hindervakt på Lundåkra terränbanan och sen en perfekt myskväll hemmas hos Andrea. Tempot sänktes inte direkt när jobbveckan började igen och man sätter sig vid datorn och mailkrogen praktiskt taget exploderar med jobb. 
 
För att hoppa tillbaka lite till min debut som hindervakt på terrängbanan. Jag fick en väldigt fin debut med trevligt sällskap, fin väder och alla ryttare felfria över "mina" hinder. Jag tog ett beslut för något år sedan att inte rida mer fälttävlan men jag måste erkänna att när jag satt där och såg alla ryttare swicha förbi blev jag oerhört sugen! Kanske ska ut och göra en träning innan säsongen är slut? ;) 
På jobbfronten är det sjukt mycket att göra och då är det skönt när hästarna fick sin årliga vaccination igår och därför ska ta det lite lugnare några dagar. Idag ska jag endast åka ditt för de dagliga sysslorna och pussa på dom lite granna. Efter det ska jag åka en sväng till gymmet och genomföra veckans första träningpass. För att utvärdera min träning lite kort det senaste veckorna så har jag hållt mitt mål av 2 träningspass i veckan (!) De senaste passen har jag vågat mig på lite viktskivor och jag tycker även att jag börjar få koll på jobbet på foam rollern. Det roligaste med att träna just nu är hur bra det känns efteråt. Mitt sista år som volleybollspelare njöt jag inte av träningen. Jag såg mentalt framför mig hur jag gick mer och mer sönder efter varje träningspass och hade snarare ångestkänslor än "dopamin-glädje" i kroppen efterråt. Nu däremot känner jag mig glad och avslappnad när jag lämnar gymmet och när jag tidigare kände mig utmattad och svag känner jag mig nu istället stark när jag checkar ut! :)
 
Mvh 
Emma 
Till top