1 september 2019

Då har snart ännu en helg sprungit förbi och snart är det dags för vardag igen. Igår var det tävling i Hermanstorp på schemat. Jag och Bosse hoppade en 120 klass bed A:0. Det blev ett nedslag men ändå en runda jag är nöjd med. Nu på slutet av sommaren har jag börjat öva på att rida lite fortare och våga svänga lite snävare i denna typen av klasser. Jag är nöjd med mycket av rundan men i svängen där nedslaget kommer glömmer jag sätta lite tryck i svängen och han får ett lite sämre lägga vilket gör att han får med sig bommen. Jag får ta på mig det men utan nedslaget hade vi tagit rosett med oss så vi börjar bli bättre på tiden. Inte långt till nästa tävling som redan är till helgen i Laholm och även där blir det en 120 klass. Filmen från Hermanstorp finns på Instagram:@emmamartensdotter 
 
Efter tävlingen åkte vi en tripp ner till Laholm och käkade middag hos vänner vilket var alldeles för trevligt vilket gjorde att det varade alldeles för länge. Vi klev in i lägenheten kl 02.00 och klockan ringde 06.30 imorse. Det tog någon timme innan jag var vaken men när man börjar jobba i stallet vaknar man snabbt. Inga tuffa pass för hästarna idag utan det blev lite longering och massage för Bosse efter gårdagens tävling. Sen blev det lite hoppning på banan då Alva och hennes ponny Inez kom och hälsade på. Vi hade inte vädret med oss idag men var imponerand över hur dom kämpade på trots ös regnet. Vi var totalt genomblötta när vi var klara och man fick verkligen känna på den oglamorösa sidan av ridsporten idag! 
 Nu har jag krypt ner under täcket och ska följa den avgörande banhoppningen i fälttävlans EM där Sverige fortfarande har medaljchanser både individuellt och i lag!
 
Mvh
Emma 
 
 
Till top