8 oktober 2019 - ny häst och clinic

Jag skrev i ett tidigare inlägg att det var en ny häst på gång och nu börjar det närma sig verklighet. Idag gick min nya 3 åriga valack igenom sin veterinärbesikting! Nu ska vi planera en dag i nästa vecka då vi åker till Jönköping för att hämta honom. Det ska bli så spännande och just nu är jag i lite skräckblandand förtjusning! Jag har aldrig haft en egen 3 åring tidigare utan detta blir min första och det är nervöst men samtidigt som en passande härlig utmaning. 
 
För att fylla på min kunskapsbank lite granna så var jag som många andra i Halmstad igår på clinic på Halmstad fältrittklubb med Lisen Bratt Fredricson. Det var en jätte intressant clinic med först en ponnygrupp där hon gick igenom en korrekt framhoppning och därefter en grupp med stora hästar. I sista gruppen pratade hon om vikten av att känna in sin häst och positiv ridning/träning. Mycket lärorikt och var väldigt roligt att se alla duktiga ryttare. Jag är sjukt imponerad av ryttarna som red så fokuserat och bra trots mycket publik och säkert stor anspänning för uppgiften! 
Idag står det hoppträning på schemat för mig och Bosse. Det blev ingen träning förra veckan då jag var och repade inför förra veckans begravingen men nu är det äntligen dags igen! Jag är som sagt väldigt taggad och motiverad avv träna just nu eftersom jag har en väldigt fin känsla med Bosse just nu. Det har blivit ett litet uppehåll på tävlingar de senast veckorna för jag försöker mejsla fram en bra plan för Bosse. Eftersom vi förra inomhus säsongen hade stora problem med mycket spänning inne på banan försöker jag välja ridhus där jag vet att han kommer att vara bekväm. Jag har tagit ett beslut att hellre tävla lite mindre inomhus och hellre försöka välja tävlingsbanor där vi har störst chanser att rida utan spänningar. Ett frustrerande beslut då jag är väldigt taggad för att tävla just nu men försöker se det som att det kommer ge oss mycket tid för träning. Men några tävlingar har jag kvar; Osby, Ängelholm, Ljungby och sen vår debut i Medelsvår C:1 i Laholm :)
 
 Mvh 
Emma 
 
Till top