3 oktober 2019 - hipp hipp hurra

Idag är det min födelsedag! Jag fyller 29 år och går in på mitt sista år som 20 åring. Jag är inte så mycket för att fira min födelsedag. Det kan eventuellt bero på att jag praktik tagit inte har firat min födelsedag de senaste 10 åren för att jag har alltid varit på någon typ av försäsongs turnering. Det jag kommer ihåg är när jag fyller 25 år och fick ett samtal ifrån en kompis som ringer för och gratulera mig och undra hur jag ska fira denna stora dag. Vi kan säga att det blev ganska tyst i luren när jag säger att jag just nu kör en minibuss över Öresunds bron med ett gäng sovande tjejer i bilen påväg för att spendera min födelsedag i en idrottshall. Men jag fick åtminstone alltid bo på hotell på min födelsedag + hotellfrukost dagen efter, det är inte fy och skam. Nu när jag har slutat spela har jag inte riktigt kommit in i nya rutiner på detta området men jag ska åtminstone ha en liten fika med familjen på lördag och till nästa år när jag fyller 30 får jag väl försöka ha lite fest 😉
 
Men igår fick jag en väldigt trevlig eftermiddag och kväll. Jag kom till stallet och hade fått mina boxar mockade, sen gick Bosse väldigt fint på banan. Det är så roligt att rida just nu, njuter av varje minut för när som helst kan den känslan försvinna. Vädret var på vår sida, helt vindstilla och ljummet i luften! Efter stallet åkte jag och Philip till gymmet och fick varsitt bra träningspass innan bilen rullade hem till disk och matlagning.
 
 
Alla ni andra som fyller år just idag, Grattis till er och hoppas att ni firar era födeledagar bättre än jag! ;) 
 
MVH
Emma
Till top