28 oktober 2019 - Uppdatering

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Schemat har rullat på väldigt intensivt vilket har gjort att uppdateringarna här inte hunnits med. Men nu kommer en lite avstämning ;) 
 
Förra veckan var en extremt dålig träningvecka när det kommer till min egen fysträning. Det blev inga pass pga av att jag har haft en långdragen förkyldning som först idag börjar släppa taget om mig. En tanke som har slagit mig är att detta är första gången som jag har "läkt ut" en förkyldning. De senaste åren har inte tiden funnits att vara sjuk vilket har gjort att även om näsan rinner är det ändå träning som gäller. Hur många matcher jag har spelat sjuk vill jag inte ens fundera över för det ger mig lite ångest och jag klappar min kropp lite på axeln idag för att den har fortfarande vill fungera trots att jag har slitit på den väldigt hårt. 
 
Träningen med hästarna har fortsatt som vanligt och jag fortsätter att njuta av alla mina pass. Bosse behåller formen och gjorde en fin tävling i Ängelholm igår. Vi var felfria på hinder i 120cm och fick med oss en 10:e palcering trots ett tidfel. Bosse var lite spänd när han kom in i ridhuset och planen jag hade på att rida lite snävare gick jag ganska snabbt ifrån och satsade på att gå felfritt runt banan. I 125 var vi felfria i grunden men när jag passerade över sista hindret i grunden såg jag Bosses sko komma flygande genom luften vilket gjorde att jag valde att inte rida vidare in i omhoppningen. Det hade säkert gått bra utan sko men jag tog det beslutet och känns bra i magen även efteråt. Rundorna i helgen var inte våra vackraste, vi och vad det verkade som många andra hade svårt att hitta flytet i banorna som presenterades och vi var bland få felfria på hinder i våra klasser. Det tar vi med oss som en liten egoboost i ryggsäcken när vi nu flyttar vårt fokus för en stund. Den 10 november ska vi debutera MSV:C1 i Laholm är tanken. Står just nu som första reserv på listan och hoppas på att få plats att starta. De kommande två veckorna kommer det bli mycket fokus på att sätta delarna i programmet men måste gå lite varsamt fram då Bosse lätt blir lite omotiverad när jag rider för mycket dressyrarbete. Det är ju självklart upp till mig att göra detta arbetet lika motiverande som hoppningen men känner att min ryggsäck som dressyrryttare fortfarande är ganska tom när det kommer till detta vilket gör att jag lätt blir lite enformig i mina dressyrpass. Detta är något jag måste jobba på. 
Jag och Lasse börjar långsamt lära känna varandra mer och mer och vi har börjat ta oss an lite travbommar och i veckan förhoppningvis lite kryss. Han tycker jag är lite konstig som vill longera honom och jobba på marken en lite stund innan vi hoppar upp men vi kör med hängsle och livrem ett tag till så att jag känner mig 100% avslappnad när jag kommer upp på ryggen. Det jobbet gör vi alltså mer för min skull än vad jag tror att han faktiskt behöver det ;) 
 
Idag ska Bosse endast longeras lite i väntan på att hans sko ska komma tillbaka på rätt plats och istället blir det 100% fokus på Lasse. Annars väntar en ganska lugn vecka. Inga träningar inbokade och kommande helg gapar nästan helt ledig (underbart!) Ska försöka komma igång lite granna med min egen träning denna veckan innan jag tar en lugn helg på fredag :) 
 
MVH 
 
Emma
 
 
 
Till top