2 oktober 2019 - En helt vanlig onsdag..

Gårdagens rep i Falkenberg gick alldeles utmärkt! Det känns alltid tungt med begravning även om det inte är någon som är nära men det känns väldigt fint att ställa upp och göra den dagen så fin som möjligt för alla anhöriga. Låten som ska spelas är en låt som jag själv skrev när min egen farfar gick bort för något år sedan. Låten heter enkelt "Sång till farfar" och sjöng den även när Philips farfars begravning. Efter jag var färdig passade jag på att sticka in huvudet hos familjen Wennersten och hälsa på både vuxna och barn. Sen blev det filmkväll med Philip där vi tittade på "Rocketman" baserad på Elton Johns liv. Den kan jag varmt rekommendera ! :)  
Idag blir det en ganska vanlig dag i mitt liv. Sitter just nu i stallet och ska dra igång jobbet med att mocka innan det är dags för träning. Bosse ska gå ett pass på banan med lite bommar och sen ska jag gå lös på Cleos päls. Varför är det så att vita hästar bara älskar att skita ner sig? Försöker ta en bortsning på henne varje dag men det känns ju som väldigt oförtjänt jobb när hon det första hon gör är att gå ut och rulla sig eller hon behöver inte ens vara ute utan hon hittar alltid ett litet ställe att smutsa ner sig i boxen annars. Men är man pensionär kan man väl få leva ut och vara skitig om man vill ;) Idag har jag sällskap av Philip som är tränings ledig och först är vi i stallet och sen ska vi åka till gymmet och träna lite granna innan vi åker hem. Jag är faktiskt riktigt taggad inför detta gympasset nu när det har blivit lite si och sådär med träningen den senaste tiden. 
 
Jag har även idag organiserat ihop min hoppgrupp som jag har på onsdagar på Hylte ryttarförening och nästa vecka väntar lektion för 5 st härliga elever. Även detta är jag taggad för :) 
 
Ha en fin kväll! 
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top