11 oktober 2019 - Vi är bäst Älskling!

Då var det äntligen FREDAG! 

Denna veckan har jag längtat till helgen väldigt mycket. Det har varit en tung vecka att jobba sig igenom med förkylning, jobb och träning. Jag har fått lägga gymträningen på is tills jag blir frisk och istället fokusera på att hästarna ska få sin träning. En annan sak som är tungt är att jag och Philip knappt har sett varandra. Det är inget ovanligt i våra liv eftersom vi lever ett liv tillsammans men har även varsitt separat liv som tar mycket tid vid sidan om. Igår fick jag åtminstone se honom spela volleyboll på livestream från Habo. Det blev en tuff match men Hylte/halmstad lyckades vinna med 3-2. Jag var inte speciellt nervös dom sista åren jag spelade själv men jag är såååå sjukt nervös när jag sitter och tittar. Jag håller på att gå upp i atomer när matcherna går till 5 set. Men även denna gången slutade det lyckligt och fick även se en liten närbild på min kära man när han fick sätta på sig hörlurarna efter matchen. Jag hade somnat innan Philip kom hem mitt i natten och när vi råkade springa på varandra i lägenheten i morse, byte vi några ord var på Philips säger; Du är inte hemma ikväll va? Jag svarar: Nej. Våra blickar mötes och efter en kort tystnad brister vi båda två ut i ett gapskratt. Det är tur att vi kan skratta åt att vi lever ett ganska udda liv. Stora anledningar att det fungerar är; 100% respekt för varandra och för vad den andra gör. Och tro det eller ej men vi har inte en enda gång under dessa 5 år bråkat om att den andra inte är hemma tillräckligt eller prioriterar fel. Sen är vi ju ändå tävlingsmänniskor så när andra säger att det inte kan fungera i längden så ska vi självklart bevisa att allt går om man går in med 100% motivation och engagemang. Jag skulle aldrig vilja leva något annat liv än det jag lever med dig älskling, vi är bäst! 

Ljus glimmtarna denna veckan var hoppträningen i tisdags och att mina elever skötte sig exemplariskt på träningen i onsdags :) 
 
Idag ska jag trotsa det regniga vädret som har drabbat Halmstad för att rida Bosse ett pass på banan. Ni kan väl hålla tummarna för lite plötsligt uppehåll mellan 16.00-17.00. 
Ikväll ska jag tillbringa kvällen med min lilla hobby; musik. 
 
Hoppas alla får en trevlig helg och om ni som jag har en extremt förstående partner; Ge dom en extra kram och påminn dig själv om att inte ta dom förgivet! 
 
Puss och Kram 
 
Emma
Till top