6 november 2019 - Bästa salladen..

Då är vi mitt i denna arbetsveckan och tänkte ge mig på en liten uppdatering här.
Inga tävlingar i helgen utan spenderade helgen tillsammans med Philip på vårt sommarställe som verkligen är världens bästa ställe på jorden. Lördagen började med en tidig tripp till stallet för stalltjänst och en mysig skrittrunda tillsammans med Andrea och Dennis. Min stegräknare räknade inte många steg mer den dagen mer än de som tog mig från bilen in i huset för resten av eftermiddagen och kvällen spenderade under en filt i soffan med för många filmer och en glas rödvin. Vaknade utvilad på söndagen efter 10 (!!!) timmars sömn, detta händer aldrig att jag sover så länge men väldigt tydligt var det sömn min kropp behövde och det fick den.
 
Efter en lugn frukost gick bilen hem till stallet för att hålla träning för duktiga Alva och hennes ponny Inez, super roligt ekipage att träna som går framåt för varje tillfälle :) Bosse fick en ny klippning inför helgens dressyrtävling. På tal om dressyrtävlingen börjar bli sjukt nervös vilket märks på min ridning. Om jag är nervös för något blir jag stressad och otålig när saker inte funkar. Även om dressyren inte är mitt huvudfokus har jag ändå svårt att inte ha höga krav på resultatet vilket gör mig nervös när jag känner att det vi just nu tränar på är väldigt svårt för mig. Varje övning var för sig är inte svårt men när allt ska sättas ihop i ett program som glömmer jag av viktiga saker som jag tänker på när jag rider allt enskilt. 
 
Lasse fortsätter att göra framsteg! För några dagar sen tog vi våra första språng i galopp och han skötte sig som en riktigt stjärna. Nu tar han det lite lugnt denna vecka efter att ha fått sina vaccinationssprutor i måndags. 
 
Idag ska jag koppla bort mina tankar ifrån helgen kommande dressyrprogram och istället spendera kvällen med att hålla hoppträning och hänga lite granna med min Mamma. 
 
Tänkte avsluta med ett litet tips på en "sallad" som jag bara älskar just nu. Åter igen ett enkelt recept; honungsmelon, fetaost och sparris. Häll gärna lite olivolja över.  Kombinationen är så god! 
 
MVH
 
Emma
Till top