Comeback..

Nu var det år sen jag skrev i min blogg och jag fick mig några goa skratt när jag läste mina tidigare inlägg! Det har hänt ganska mycket sen mitt senaste inlägg. Jag har slutat spela volleyboll, Aniston är såld till underbart nya ägare, jag har gift mig och mina hästar har även flyttat hemifrån och bor nu tillsammans med mig i Halmstad. Ja sen har det självklart hänt mycket mer men kanske det jag kommer på såhär i skrivande stund. 
 
Anledningen till att jag har bestämt mig för att börja skriva här igen är att sen jag slutade spela volleyboll (ca 1,5 år sen) har varit fruktansvärt omotiverad till att träna utöver det jag tränar med mina hästar. Jag förstår också att det beror på att när man har tränat på elitnivå i 10 år och äntligen får utrymme att "lata sig" så tar man chansen. Men jag har en del "krigsskador" på min kropp efter mina år med volleybollen och när jag inte gör min rehab regelbundet får jag problem med min rygg och mina knän igen. Jag tog tag i min rehab träning under semestern och vips var det borta igen.
 
När jag var mitt inne i min elitsatsning kunde jag aldrig förstå hur man inte hade tid och träna men när man lever ett liv där träning prioriteras över ALLT är det inte en speciellt stor utmaning. Så när jag nu står med heltidsjobb och dagligt jobb/träning i stallet är det helt plötsligt jätte svårt att få ihop det. Jag kan därför förstå att det är dubbelt så svårt om man har barn med i bilden också. Jag har aldrig behövt prioritera träning eftersom det har för det mesta varit obligatoriskt för mig att närvara på mina träningspass. Men nu är det dags att börja göra det. Jag kommer skriva om mitt träning här för att kunna håll koll på mig själv och kanske förhoppningsvis motivera någon annan. 
 
Min träningsvecka idag är betydligt mycket lugnare än i mitt tidigare liv. Jag har för tillfället endast min kära Bosse att träna i stallet och han går ca 6 ggr i veckan med olika nivåer av intensitet. Jag har kvar Cleo som idag är helt pensioneras från tävlingbanan och motioneras ca 4 ggr i veckan. Detta gör att jag faktiskt har 2 dagar (eventuellt fler framåt vintern) där jag har utrymme att träna. Imorgon kommer jag att lösa ett gymkort på ett mindre gym som inte ligger långt ifrån stallet. Vilket betyder att jag kommer passera det på vägen hem från stallet vilket jag hoppas kommer skapa fler chanser att jag faktiskt går dit. Jag har även redan nu börjat titta lite på min kost. Om man vill ha tips på smoothies med 300 ingredienser i eller sockerfria kakor kan ni läsa en annan blogg för det kommer inte komma upp här ;) För mig ska matlagning och en bra kosthållning vara enkelt. Jag kör stenhårt på SF-dieten vilket betyder SUNT FÖRNUFT-dieten. Mat är gott och det ska man njuta av men med sunt förnuft. Jag lagar praktiskt taget aldrig rätter som tar längre en 30min eller har mer än fåtal ingredienser. Jag tycker om mat men har inget jätte stort intresse av att laga den men det går att laga hälsosam mat utan att ha ett stort intresse för matlagning. 
 
 
Återkommer med uppdatering! 
 
Ha en fin dag! 
 
MVH
 
Emma
 
 
 
Till top