28 augusti 2019

Igår var det hoppträning på schemat för mig och Bosse för Niklas Arvidsson. Jag har tränat för Niklas i snart 1 år och jag storm trivs. Jag har lärt mig väldigt mycket både jag och Bosse. Det finns mycket som kan bli bättre men gårdagens träning var helt godkänd. Det jag ska fortsätta på jobba på nu är att Bosse ibland blir lite stark för mig i svängarna vilket gör det svårt för mig att ge han plats framför hindren men i övrigt var det en fin träning! 
 
När jag kom hem till lägenheten hade Philip lagat färdigt maten och det var bara att börja äta direkt. På gårdagens meny stod det en klassiker; spagetti och köttfärssås. Jag försöker att inte äta för mycket kolhydrater på kvällarna för det funkar bättre med min mage och min sömn. Jag brukar ersätta en del av pastan med rivna morötter istället. Enkelt och gott! :) 
 
Sen när det gäller träningsvärken är den lite värre idag. Jag ska inte säga att jag har speciellt mycket ont men bara en seg lite värkande känsla i kroppen. Nästa pass på gymmet är planerat till imorgon, torsdag.
 
Idag blir det ingen ridning för min del då jag även denna kväll ska på hoppträning men den här gången i tränar rollen. Jag håller hopp/markarbetes träningar varannan onsdag på min gamla hemma klubb Hylteryttare förening. Detta är första träningen för ridskolestarten och det ska bli spännande att träffa nya och gamla elever. Så idag när min älskade man Philip inte har något bollpass med volleybollen är det han som tar hand om hästarna. Ibland tror jag att hästarna blir gladare när Philip kommer till stallet än när jag är där. Hästarna vet att när den där Philip kommer betyder det alldeles för mycket godis ;) 
 
 
MVH 
 
Emma
Till top