Turnering och vilodag

I helgen har vi varit iväg och spelat turnering i Örebro med ett mycket bra resultat ! Vi var alla nöjda med lagets prestation och jag tror vi alla var överens om att helgens höjdpunkt var när vi fick matchas emot våra gäster ifrån Finland. Riktigt rolig match som slutade 2-2 (alla matcher spelades bäst av 4:A set) Jag var även nöjd med min egen insats men jag har en bit kvar innan formen är nåd speciellt i mitt försvarsspel. Men vi har ytterligare en turnering i Köpenhamn nästa helg kvar innan vi börjar närma oss seriestart och jag hoppas jag kan få lite fart på benen tills dess. Jag ligger lite efter på den delen eftersom jag inte kunnat fullfölja mina rörelser 100% pga av mina ryggproblem men dag för dag så bli ryggen bättre och snart hoppas jag kunna träna på utan att tänka efter. Ett stort problem jag har är att jag har svårt när man blir kall om ryggen men i helgen fick jag med mitt ryggskydd som hjälpa mig behålla värmen vilket räddade den här helgen :) 
Idag är vi lediga ifrån bollträning och då passar jag på att ta igen den träningen som jag missade med hästarna i helgen. Bosse har en lite lugnare vecka framför sig och börjar därför den här veckan med en skrittpass, Aniston ska trimmas inför hoppträning på tisdag och även Cleo ska trimmas en sväng på banan. Därefter åker jag tillbaka till Halmstad för att genomföra ett gympass innan jag får komma hem och spendera lite tid med min sambo. Även där har jag lite tid att ta igen innan det är dags att packa väskan för att åka till Köpenhamn och helgen därefter blir det tävling hela helgen.. Hmm när jag skrev det insåg jag att det blir nog till att fjäska med riktigt god mat ikväll ! ;) 
 
MVH 
Emma 
 
 
Till top