Nya äventyr..

Ja nu har det varit ett litet uppehåll här på bloggen mest för att det har varit fullt upp med volleyboll, hästar och förändringar.. Hästarna går på högvarv just nu och har varit iväg på tävlingar och träningar. Aniston gör framsteg varje dag och har varit ute på terrängbanan en gång i veckan för en hel del galoppträning och Bosse fortsätter att vara sitt bussiga jag och tillsammans för vi framsteg på hoppbanan. Motivationen för att vara i stallet är extremt stor just nu och skulle helst vilja vara där hela dagarna och så ser det ut som att det kommer bli framöver..... Från och med i Måndags kommer jag att spendera en tid framöver över med att bara spela volleyboll och rida hästarna. Jag är tjänstledig ifrån mitt jobb på kontoret och jag har spenderat den senaste veckan med att lära upp en ny som kommer ta över min tjänst under tiden jag är borta. Beslutet om detta har gått fram och tillbaka hos mig sedan i våras. Det har inte alltid varit självklart men till slut har jag kommit fram till att jag vill inte titta tillbaka om 10 år och ångra att jag inte tog chansen och om det är någon tid jag ska göra detta är det nu. Det som kommer ändras drastiskt är min tid med hästarna. Det kommer finnas större möjlighet att träna och tävla vilket är något jag verkligen ser fram emot. Tiden med volleybollen kommer inte ändras mer än att jag kommer hinna med att vila innan träningar och slippa springa in i sista sekunden innan varje träningspass. Sååå ny börjar mitt nya äventyr och jag kliver in i det med stora fjärilar i magen :) 
 
Dagens idag började med ett besök hos sjukgymnasten där vi har fortsatt att jobba med min rygg som sakta men säkert blir bättre. Jag fick idag massor av nya tips i min träning som kommer hjälpa mig i både volleybollen och i ridningen och hoppade glad som en skolflicka ut ifrån mitt träningspass. Man kan inte annat än att älska vår sjukgymnast Anna som är helt underbar att jobba med ! Varenda gång jag är där önskar jag (nästan) att jag var lite oftare skadad så jag fick träffa henne mer. Hon gör det tråkiga jobbet med rehab så mycket roligare :) Nu väntar motion av hästarna och ikväll blir det 2 timmar bollträning + gym. Fullt fart ! 
 
MVH 
Emma 
Till top