Skön känsla..

Igår började med ett nytt schema i min vardag som går ut på att vara lite mer effektiv för att få lite mer tid för vila. Jag har njutit av mitt nya liv med bara idrotten och kanske lite för mycket då jag har sett det som jag har all tid i världen vilket har gjort att jag nästan fått det lite stressigt. Istället har jag lagt upp det så att det blir uppgång kl 06.00 för att åka och släppa ut hästar, fodra och fixa iordning stallet. Där efter ett lite break för frukost nr 2 och därefter börjar ridningen. Igår var det Bosse och Aniston som skulle ridas medans Cleo får en liten skön start på veckan med en vilodag. Aniston gick en skrittrunda i skogen med en hel del klättring i backarna. Känslan med Aniston just nu är att hon blir bättre för varje dag. Vi har egentligen lagt mest tid på dressyr/markarbete den senaste tiden. Mycket jobb i skritt och galopp. Aniston är även med mig nu och tränar för Ingrid som jag tränar dressyr för och det är där ifrån skritt och galoppövningarna kommer ifrån. Jag tränar för Ingrid var fjärde vecka (önskar det var oftare då varje träning är så rolig) och mellan de två senaste träningarna gjorde vi stora framsteg. Jag hoppar henne i lite mer sällan nu men varje gång jag hoppar henne gör hon det fantastiskt och ger en underbar känsla. 
När mjukstarten var klar gick Bosse ett pass på banan (som nu är upptinad och upptorkad efter dåligt väder) och var helt underbar. Vi har lärt oss mycket nytt vilket har varit underbart rolig för mig då jag de senaste åren har haft känslan att jag har stått stilla i min utveckling. Men det har också gjort att jag kanske är lite för ambitiös och i slutet av förra veckan red vi ett pass då det blev lite överhettning. Bosse blev väldigt spänd och stressad vilket inte riktigt är likt honom. Efter lite funderingar kom jag fram till att byta inställning till nästa pass vilket blev att släppa allt vi övar på och bara tänka avslappning, både hos mig och honom. Han började spänd men gjorde en fin avslutning. Igår gav han mig ett av dom bästa passen jag ridit på honom någonsin. Helt avspänd men ändå vaken och på hugget ! Hade kunnat rida honom i flera timmar men fick spara lite på krafterna inför kvällens hoppträning.
Efter hästarna var klara blev det en stund för vila och rehab träning. Förenade nytta med nöje och samtidigt som jag gjorde mina övningar tittade jag på "Ryttareliten" på svt och avslutade med att pina mina stela muskler på triggepunktsbollen. Pga av smärtorna i ryggen har jag dragit på mig mycket spänningar i musklerna runt omkring och då får man lida lite för att få loss dom. 
På kvällen var det dags för ytterligare ett smärtfritt träningstillfälle med laget. Jätte skön känsla att känna att kroppen börjar svara som vanligt och nu håller vi tummarna att det håller i sig :) 
 
Idag har jag precis avklarat stallet och ett pass med Aniston. Nu väntar en skritt sväng med Cleo, volleyboll träning och ikväll hoppträning med Bosse. 
 
MVH 
Emma 
 
 
Till top