Inspirerande träningdagar

Igår fick jag äntligen min rygg på rätt plats igen. Jag har sedan sista matchen emot Lindeberg haft väldigt ont i min rygg vilket förmodligen beror på våra många resor i minibuss. Men igår var jag hos min naprapat, Renée på Naprapat Service AB i Halmstad. Jag klev ut ur behandlingsrummet som en ny, smärtfri människa! :)
 
Trots lite ryggbesvär har jag haft två riktigt inspirerande dagar med Bosse. I tisdags vad det äntligen dags för hoppträning igen och där fick vi en riktigt utmaning. Vi hoppade en banan med vad jag skulle säga komplicerade vägar där det verkligen gällde att ha tungan rätt i mun. Jag började träningen med att vara fruktansvärt dålig men i min sista runda satte vi alla vägar och lämnade träningen stolt över att vi tillslut löste uppgiften. Jag verkligen älskar att bli utmanad i min träning. När jag får en uppgift som ligger på gränsen av det jag klarar av att genomföra. Det är då jag känner att jag utvecklas och det är målet med min träning. Men mina utmaningar slutade inte utan fortsatte på gårdagens dressyrträning för Ingrid. Jag kom in på träningen och berättade att jag eventuellt planerar att spontant kanske planerade att träna dressyr i helgen. Självklart tyckte Ingrid att detta var en bra idé och vi började diskutera vilket program jag skulle rida. Ingrid tyckte att jag självklart skulle rida LA:1 (!!!!!!!) var av jag trodde att hon skämtade. Men sagt och bestämt var det detta program vi gick igenom på dagens träning. Jag ska erkänna att jag faktiskt trodde att det skulle vara svårare och att vi verkligen inte skulle klara av det men det visade sig att det enda som var problem var den förvända galoppen. Vi får se hur det blir med helgen start men jag har verkligen blivit inspirerad att annars planera in en dressyrstart längre fram. Min inställning till min egen dressyr kapacitet och Ingrids inställning var lite olika då jag själv tyckte att vi skulle rida LC:1 ;) Jag har inte speciellt höga tankar om min dressyrträning men mitt dåliga dressyr självförtroende blev lite boostat igår då jag faktiskt klarade av att ta mig igenom programmet med stoltheten i behåll! Jag ska faktiskt erkänna att jag nästan stundtals kände mig som en dressyrryttare, långa ben, perfekt hållning och sådär proffsigt perfekt höjd hand. Det såg ju förmodligen inte ut så men jag kan tänker fortsätta tro på det eftersom det känns så himla mycket bättre än hur det kanske förmodligen såg ut ;) 
Men jag insåg att jag verkligen inte fått det värsta när jag fick berättad för mig att man tydligen kunde få "Detta dressyr ekipage har verkligen inget på en dressyrbana att göra". Efter det kände jag att min kommenterar kanske inte var så farliga och kommer nog titta på mitt nästa protokoll med lite andra ögon.
 
På volleybollträningarna jobbar vi med vårt spel inför vår kommande semi-final emot Engelholm som går av stapeln på söndag. Ska verkligen bli jätte roligt och kan knappt vänta tills det blir söndag! Fram tills dess ska det tränas bollpass fredag och lördag. Idag är det volleybollfritt och jag ska till och med få en helt träningsfri dag. Aniston har varit hos veterinären och fått ny behandling den här gången i ett framben och ett bakben. Jag vet att jag egentligen ska vara positiv att det inte är samma återkommande skada men just nu har jag svårt att vara positiv. Detta gör mig väldigt ledsen men försöker sikta framåt och inte tänka för mycket på det. Cleo har blivit svullen i ett framben, förmodligen har hon trappat sig själv och även hon vilar. Jag fick dock rapportern nu på morgonen att hon efter att haft lindat ben över natten var betydligt mindre svullen och inte visade speciellt mycket hälta i skritt. Jag hoppas att detta fortsätter att utveckla sig i samma positiva kurva det kommande dagarna. Orkar inte med mer veterinärbesök just nu!!!!! :/ Sååå jag hade i måndags 3 hästar men nu bara 1. Och idag kommer Ellinor och rider Bosse åt mig. Ellinor brukar i vanliga fall rida Aniston åt mig men nu när hon vilar får hon motionera Bosse istället. Jag ska endast vara med som moraliskt stöd på banan vilket ska bli riktigt spännande. Jag har knappt sett Bosse bli riden av någon annan sen han kom till oss så ska bli väldigt spännande och se hur han ser ut ifrån marken :)
 
Hoppas alla får en fin dag! :)
 
MVH
 
Emma
#1 - - Emma:

Vad jobbigt med ryggbesvär! :(

Till top