Dag 1 på årets slutspelsvecka!

Idag börjar det roliga, slutspelet! Självklart är det roligt under hela året att spela volleyboll men det är något speciellt när slutspelet kommer igång. Under hela året kan man mer eller mindre förutse vad som ska hända i olika matcher men i slutspelet är sidan blank igen och vad som helt kan hända. Alla lag blir extra taggade och lag man tidigare inte räknat med kan helt plötsligt sticka ut hakan och utmana. Det har varit en rolig serie i år då det har varit många bra lag som kräver 100% fokus för att man ska gå där ifrån med poäng till tabellen. Ska försöka att vara lite mer aktiv på bloggen under dessa veckor för att uppdatera vår resa :)
 
Följande motståndare möts i årets kvartfinaler:
 
Engelholm - RIG Falköping
 
Örebro - Sollentuna
 
Svedala - Gislaved
 
Hylte/ Halmstad - Lindesberg
 
Lindesberg blir våra motståndare. Vi har uppe i helgen och möte dom i årets sista seriematch och åkte därifrån med en 3-2 vinst i bagaget. Nu väntar ett kvartfinalserie där vi kommer spela bäst av fem matcher. Första mötet blir redan imorgon på borstaplan i Lindeberg. Första matchen på hemmaplan blir på lördag i Halmstad Arena. Då spelar även vårt herrlag sin andra kvartfinal emot Vingåker. Deras första kvartfinal spelas på onsdag på bortaplan i Vingåker.
Ska nämna lite kort om helgen då vi i lördags var i Lindeberg och spelade en rolig fem setare där vinsten som sagt gick till oss. Tycker att vi spelade riktigt bra och det kommer blir spännande möten i kvartfinalerna. På vägen hem lyssnade vi på finalen i årets melodifestival på radion och pillade i oss lite lördagsgodis. Hemvägens höjdpunkt får väl ändå vara när vi stannar för liten paus och Andrea passar på att ta några danssteg utanför minibussen som spelar "Kizunguzungu" på hög volym. Vi får ju inte så många möjligheter till att gå ut och skaka rumpan under en säsong så man får ju ta möjligheterna när dom kommer ! ;)
På söndagens blev det tack och lov lite sovmorgon innan jag gav mig av på tävling med Bosse. Tävlingen ägde rum i Ängelholm och klasserna var 110, 120. Vi åkte därifrån med 1 nedslag i varje klass. Jag var väldigt nöjd med känslan ändå! Bosse var fint på bakbenen hela rundorna och nu ska vi bara lägga upp tempot någon växel till för att få lite mer tryck i sprången. Roligt med tävlingen var att jag hade en liten hejaklack på plats. En gammal lagkollega Ida och en nuvarande lagkollega Magda. Jag insåg att det var första gången jag har haft vänner på plats på en tävling som inte har med hästar och göra annars! Det var mycket trevligt och blev så glad för sällskapet! :)
 
Från och med idag börjar min riktiga utmaning att lappa ihop tävlingar, träningar och matcher. Jag kommer att spela match det kommande två tisdagarna kommer jag inte kunna hoppträna på mina vanliga dagar. Istället försöker jag hitta en annan tid för träning de kommande två veckorna. Fortsättning följer på denna punkt! ;) När det kommer till tävlingar håller jag det öppet, kommer blir efteranmälningar till tävlingar då det är svårt att planera långt i förväg då dagar och tider snabbt kan skifta under slutspelat. Med andra ord går det kommande veckorna ut på att vara öppen för förslag och var väldigt flexibel. 
 
Let the fun begin ! :)
 
Med vänlig hälsning
 
Emma
Till top