Vad är oddsen ?

Kom till jobbet igår men fick lämna lika kvickt när mamma ringde och berättade att Aniston stod på tre ben och att ett ben var rejält svullet. På vägen till stallet gick jag igenom hela gårdagen och om hon kanske hade gjort något under gårdagens ridpass. Väl i stallet fick jag en stor klump i magen när jag såg hennes svullna banan ben. När jag skulle linda benet hittade jag 2 små ytliga skrubbsår i karleden och konstaterade att hon kanske trampat sig själv eller något liknande. När vi kom iväg till djursjukhuset var jag helt säker på att det var en senskada och med tungt hjärta klev vi in på kliniken. När vi kom in till ultraljudet höll jag andan och trodde seriöst att jag skulle svimma av oro över beskedet. Men senan såg fin ut och griffelbenet intakt. Jaha!? Då får vi frågan om vi hade tagit tempen på henne ? Förvånad inser jag att det hade vi inte gjort eftersom vi var helt säkra på en skada på benet innan vi åkte. Visar sig att min lilla häst har lite temp, inte mycket men en liten förhöjning. Visar sig att svullnaden beror på dom mini mini små skrubbsår hon fått i karleden. Dagen innan hade jag tagit av broddarna och då var alla benen fina, inga sår eller skav. Jag menar; vad är oddsen till det ? För något år sedan hade jag en liknande skada på Cleo som berodde på att sticksår i karleden som inte syntes förrän de rakade bort hennes päls. Hur som helst så var detta bättre än en senskada vilket hade gjort att jag förmodligen blivit helt knäckt. Min lilla Aniston har de senaste året blivit behandlad och har äntligen kommit tillbaka i fin form. Men nu blir det en antibiotika kur och om allt går som det ska kommer hon vara igång igen :)
Övriga aktiviteter de senaste dagarna har varit mycket träning som vanligt. Inget speciellt som har hänt egentligen utan allt har knallat på som vanligt. Ikväll åker jag hem efter volleybollträningen för att köra lite markarbete med Bosse och därefter hem igen för att packa väskan för avresa till Örebro imorgon. Sen har jag hela söndagens ledig, självklart ska hästarna tränas men i övrigt är jag helt ledig ifrån andra aktiviteter.
 
Hoppas alla får en fin helg! :)
 
MVH
 
Emma
Till top