Ont överallt men så värt det och lika som bär?

Vaknade nu på morgonen med ont i vad som kändes som hela kroppen men efter ett tag insåg jag att det onda kom mer specifikt ifrån mina knän, rygg och lite halvtaskiga vad. Men vad gör det när man igår spelade en helt otroligt bra match tillsammans med sitt lag i Svedala igår kväll. Vinst 3-0 och vilken vinst det var! Jag var helt lyrisk efter match vilket ingen missade när jag mer eller mindre studsade av lycka i duschen över hur bra vi hade spelat. Vi spelade jämna set men utan att känna att vi tappade kontroll över situationen. Med den här vinsten tog vi oss tillbaka upp i serieledning ! :) Extra lite vinst för mig var att jag fick priset som bästa spelare av mitt lag och får fram till söndags match bära våra t-shirt "Player of the match". Hann inte ta någon bild på tröjan nu på morgonen men lovar att lägga upp en bild under den korta tid jag får bära den fram tills på söndag. Trots att klockan blev 23.00 innan vi var hemma kunde jag nästan inte somna för att jag var så uppspelt över matchen. Lyxproblem och ligger gärna sömnlös flera nätter framöver om anledningen ska vara på grund av det :)
 
För att blicka framåt emot den här torsdagen ska jag nu sätta mig i bilen för att åka till en eftermiddag full av ridning. Bosse och Cleo ska åka varsin vända till ridhuset där vi ska försöka få fram lite bommar att jobba med. Aniston ska även hon ridas men hon får nöja sig med en skrittrunda i skogen. Men roligheterna slutar inte efter det utan när hästarna är färdigrastade går min bil till Falkenberg där jag ska fika tillsammans med min allra bästa vän Rebecka och hennes ganska nykläckta son Tim. Ska bli så mysigt och som vanligt finns det många samtalsämnen på dagens agenda. När jag ringer till Rebecka som händer ganska ofta ringer jag kanske av en speciell anledning men den anledningen kommer liksom aldrig riktigt fram förrän vi inser att vi måste lägga på eftersom vi har så mycket annat att prata om. Rebecka är även tjejen som aldrig har spelat volleyboll men ändå kan allt om block, anfall, lagsammanhållning och blockupptäckning för att hon har lyssnat på mitt tjöt i alla mina säsonger i elitserien. Kan fortfarande bli förvånad när jag krånglar in mig själv i olika volleybolltermer och hon förstår vad jag menar. Kvällen spenderad sedan med Philip och förhoppningsvis ska jag svänga ihop lite mysig middag innan han kommer hem ifrån träningen :)
 
Vill avsluta inlägget på med en lite rolig bild som är tagen på mig och min pappa som även är assisterande på bänken vid många av våra matcher. Arga? Fokuserade? Lika? Jag bestäm själva ;)
 
Hoppas alla får en fin torsdag och annars kom ihåg att imorgon är det Fredag ;)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top