Motgångar och framgångar..

Idrott är väldigt roligt.... men det kan också vara fruktansvärt jobbigt! Har varit lite upp och ner med hästarna de senaste 3 åren då de antingen varit skadade eller vi har haft problem med något i själva ridningen. Självklart har det funnits stunder det inte gått i uppförsbacke men har känts ganska motigt i perioder. Nu har mycket lossnat i träningen av hästarna vilket har gett mig lite mer självförtroende vilket i sin tur gör att jag hittat tillbaka till visa saker i min ridning och även fått bort en del dåliga saker jag gjort tidigare. Själförtroende är väl ändå en konstig sak.. När man har det kan det lyfta en till helt nya nivåer men när du är utan det kan den enklaste övningen kännas helt omöjlig. Har bestämt att försöka behålla mitt framöver då allt blir lite bättre då! ;) Sen har jag funderat på en annan grej;
Kunde inte bara någon sagt att om 1,5 år kommer du skratta åt att du aldrig trodde att det skulle bli bättre och ha is i magen så kommer det !!!?? Jag menar då hade man sluppit att dra sitt hår, vara förbannad och gråta floder av tårar över det !? HaHa, jo men hade det inte varit underbart om man varenda gång ifrågasätter sig själv ha någon som berättar hur det kommer bli så man slipper oroa sig! ;) Sen är jag medveten om att den här perioden jag är i just nu inte kommer vara förevigt. Kommer komma stunder igen då jag tappar flytet men det är lite enklare att gå en i en ny sådan period med lite bra känsla i ryggen! :) Men....
 
Just nu är jag inne i en period med mina hästar där allting bara flyter på. I tisdags var det dags för årets första hoppträning med Bosse. Jag kände mig lite ringrostig men Bosse var super! Roligt när man kör fram och tillbaka till ridhuset i alla typer av väder och vind under hela julen och den träningen man utförde faktiskt har gett resultat. Känns ju lite bättre när man sliter häcken av sig och man faktiskt får ut någonting av det ;) Igår var jag uppe med Aniston och Cleo i ridhuset för lite markarbetesträning. Aniston är just nu så oförskämt bra i markarbetet då det känns som att jag sitter och "åker häst". Hon gör allt jag ber om och som en extra stjärna i kanten gör hon det riktigt bra. Ska njuta av denna perioden med henne så länge den varar! Cleo jobbar också på fint och under gårdagens pass var mamma med och tittade på min nya avslappande 15 åring. Nöjd Mamma och nöjd Emma lämnade ridhuset den dagen! Nu ser vi fram emot en ny tävlingssäsong som snart ska starta. I helgen ska jag sätta mig ner och bestämma tävlingar för de första månaderna framåt :)
 
För er som följer volleybollen vet att vi åkte på en tuff förlust i årets GP final och en silver medalj blev resultatet. Stor besvikelse då jag verkligen ville vinna ett GP guld eftersom det inte finns med i min samling. Blev några tårar som trillade efter förlusten och det blev en tung resa hem till Halmstad. Alltid tråkigt att förlora men det är bara att gratulera Ängelholm till guldet och kämpa vidare! När man förlorar känns det ju alltid som att man aldrig kommer komma över det men efter några dagar börjar ju faktiskt känslan försvinna lite granna. Nu tar vi siktet på nya framgångar då serien sätter igång för vår del på söndag med hemmamatch mot RIG kl 14.30 i Halmstad Arena. Det är tur att jag tränar tillsammans med en stort gäng av underbara tjejer. Inte alltid roligt att gå till gymmet efter träningen på onsdagar efter att tränat 2 timmar till häst och 2 timmar inne i hallen. Men med det här gänget tjejer löser vi den timmen självklart med focus men även mycket skratt ! ;)
 
Idag fortsätter träningen av hästarna då jag ska försöka hinna med tre stycken vändor upp till ridhuset för lite dressyrpass :)
 
Mvh
Emma 
 
Till top