Dubbelt upp av bästa spelare i vår lägenhet..

Gårdagen blev inte riktigt som vi hade tänkte då det tyvärr blev förlust med 3-1 emot Ängelholm. Aldrig roligt att förlora men tyvärr är det en del i idrottens nackdelar. Det är bara att skaka av sig detta och blicka framåt emot helgens bortamatch emot Örebro. Fick trösta mig med att jag fick pris som "Bästa spelare" både av borta klubben och av laget. Får alltså behålla mina "Player of the match"-tröjor ytterligare en vecka. Idag blir det ingen volleybollträning och istället ska jag använda dagen att samla energi hos mina hästar för att komma tillbaka till träningen imorgon med ny energi. Även herrlaget åkte på en förlust emot Linköping igår. Philip fick i alla fall samma tröst som jag när han fick priset som matchens bästa spelare. Men det var som vi bägge sa hellre åka hem med en vinst än priset för bästa spelare.
Idag ser dagen ut som följande; Jag åker hem till stallet efter jobbet och först ut upp till ridhuset är Bosse. Min syster var ute på en skritt tur med honom igår och idag ska han trimmas inför morgondagens hoppträning. Aniston fick också en skrittrunda utav Julia igår och ser ut som att det blir ett liknande pass för henne idag. Cleo ska upp en vända till ridhuset för lite avrastning innan dagens tid i stallet är över. Efter det ska jag åka hem och ta hand om mina ynkliga sambo som ligger hemma sjuk. Vi får hoppas på att jag har fått vara sjuk så att det räcker och slipper att bli smittad ! ;)
 
Övriga aktiviteter i veckan är hoppträning imorgon, vanliga träningspass med hästar och volleyboll och på lördag är det borta match emot Örebro. Ska försöka att genomföra så många pass som möjligt med hästarna i veckan så att det kanske kan finnas en lite möjlighet att jag kan vara helt ledig på söndag. Fortsättning följer på den punkten..
 
Önskar er en trevlig Måndag! :)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top