90 års kalas, mycket träning och gameday

Helgen har bjudit på mycket aktiviteter bland annat 90 års kalas för min farfar. Mycket trevligt och många fina tal speciellt ifrån min farmor som hade skrivit en liten monolog om deras liv tillsammans. Tårarna var många och herregud va fint det var. Farmor och farfar har varit tillsammans med varandra i 63 år. Hon berättade om hur dom vara kunde träffas en gång var 14 dag och att dom mellan sina möten skickade brev till varandra. Jag menar hur romantiskt är inte det ! Skicka brev! Idag skickar vi ett sms eller gillar en bild på facebook eller inatagram för att visa intresse. Måste ju säga att farmor och farfars sätt att dejta var en aning mer romantiskt ;) 
 
I lördags var det morgonträning tillsammas med laget kl 10.00 -12.00 och efter det var det dags för trotsa kylan för en hel eftermiddag i stallet. Alla tre hästar åkte varsin vända till ridhuset och var nöjd med samtliga pass. Eftersom jag inte var ensam om att tycka att lördagen var en bra dag att spendera i ridhuset blev det inga bomövningar som planerat utan vi fick hålla oss på marken. När Cleo skulle upp som sista häst följde mamma med som moraliskt stöd vilket gjorde det lite lättare att genomföra den 5:e och sista timmen träning för dagen. En trött Emma körde nöjd med sin prestation tillbaka till Halmstad där världens bästa sambo väntade med bakpotatis och kycklingfilé. Kan man annat än älska den mannen !? ;) Trött som en sten somnade jag den kvällen.
Klockan ringde 08.30 på söndagmorgon, game day! Stadig frukost intogs och därefter gav jag mig av till söndagens morgonträning kl. 10-11. Därefter var det en snabbtitt på dagens gameplan och sen lunch på Scandic. Matchstart emot söndagens motstånd RIG Falköping var kl 14.30 och matchen var slut 15.45. Vinst 3-0 och även herrarna vann sin match emot RIG Falköpings match med 3-0. Kvällen spenderades som vanligt med lite "efter-match-godis" i soffan med Philip som knep priset som bästa spelare i söndagens match :)
Idag sparkar vi igång en ny vecka med mycket träning! Idag väntar en sväng med Aniston till ridhuset för att trimma inför morgondagens hoppträning. Bosse och Cleo får nöja sig med en skritt tur i skogen eftersom det inte finns så mycket annat att göra när ridhuset inte är ledigt och ridbanan är frusen. Därefter blir det 2 timmar volleybollträning och därefter ska jag åker jag vidare för att håll lite träning för mina U16-tjejer. Längesen jag var där och nu är jag taggad för en ny vårtermin! :) Övriga aktiviteter i veckan är hoppträning, match emot Svedala på onsdag.
 
Hoppas alla får en fin Måndag! :)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top