Tillbaka till det normala...

De senaste dagarna har känts ganska röriga efter allt som hänt men igår var första dagen då saker och ting började gå tillbaka till det normala. Eftermiddagen började med kaptensmöte och därefter 2,5 timmes bollpass. Vi tränar riktigt bra just nu vilket ger en bra känsla inför kommande matcher. De kommande matcherna är väldigt viktiga inför placeringen inför slutspelet. När träningen var färdig blev det taktikmöte där vi gick igenom taktiken inför helgens kommande match emot Gislaved. De matcher vi har kvar denna säsongen är Gislaved, Svedala och Lindesberg. (Hoppas jag inte missade någon)
 
Som vanligt slutar inte mina tisdagar där utan efter det gick bilen hem till stallet för att plocka upp Bosse och dagens till ära; Pappa som hästskötare. I vanliga fall är det mest mamma som är med på träningar och tävlingar men när mamma blivit förkyld fick pappa dra på sig termobyxorna och följa med. Han fick även sällskap på läktaren av Philip som kom med kaffe och fika. Tillsammans spenderade dom träningen med kafferep och glada tillrop. Det är alltid lika roligt när man har med sig någon som kanske inte har så mycket hästerfarenhet. Kvällens höjd punkt var när Philip travar efter mig och Bosse till transporten efter träningen med min utrustning och räcker över den till mig och säger; "Här kommer martinggallret" För alla hästmänniskor vet vi att det heter "martingal" men jag menar kanske 0 poäng för uttal men absolut en 10:a för ett bra försök ;) För att gå tillbaka till träningen var Bosse toppen fin. Bästa träningen den här våren och det ger mig en härlig känsla i magen inför helgens första tävling i Åstorp. På lördag startar vi 110cm och 115cm. Jag hade gärna hoppat 120 men fanns endast en 125 klass och kände att eftersom det var första tävlingen för året fick det bli en liten mjukstart. Ska bli jätte spännande att sparka igång den här säsongen! :)
 
När jag kom hem blev det en tisdagsmyskväll med Philip. På tisdagar kommer nämligen nya avsnitt av våra nya favoritserier ut vilka är ; "Parneviks" och "Veckans brott". Två program som är ganska långt ifrån varandra men detta betyder inte att de inte är lika bra! ;) Trots någon timme för lite sömn som det alltid blir mellan tisdag till onsdag vaknade jag riktigt pigg i morse. Älskar när man vaknar pigg! Jag smög upp hur sängen och fixade lite lyxfrukost vilket blev pannkakor, keso och banan. Detta åts i soffan till de sista 10 minuterna på "Veckans brott" som jag somnade ifrån kvällen innan. Dagens eftermiddag spenderas först i stallet där Bosse ska skrittas i sällskap med Cleo. Vi har en veterinär som kommer ut och kollar på Anistons ben eftersom det inte riktigt har blivit fritt ifrån såren vi tidigare behandlat. Svullnaden är borta och igen hälta men såren vill inte riktigt läka och detta gör mig lite oroad. Håller även tummarna på att hovslagaren som ska sko andra hästar i stallet idag kan slå på Bosses sko som han hoppade av sig igår. Jag kan självklart slå på den själv i värsta fall men inför en tävling vill jag gärna veta att skon sitter ordentligt på plats.
!
När stallets aktiviteter är färdiga åker jag vidare till 2 timmars volleybollträning vilket är tät följt av 1 timme gym. Jag ser framemot en volleybollfri, lugnare dag imorgon ! ;)
 
MVH
 
Emma
#1 - - Anna:

Åh, vad hungrig jag blev av din bild! :)

Till top