Nytt personbästa...

I onsdags lyckades jag med ett nytt personbästa i knäböj vilket blev 115 kg :) Skillnaden ifrån andra personbästa jag har gjort det här året satt detta långt inne. Den senaste tiden har jag inte haft möjlighet att genomföra den fysträning jag önskat eftersom jag har varit sjuk. Jag hade därför satt som mål att bibehålla mitt gamla max på 110 kg. Men när jag gjort det insåg jag att det faktiskt fanns mer krafter kvar till att lyfta lite tyngre. Fy tusan va tungt det var men nu är jag riktigt nära mitt säsongsmål som är satt på 120 kg. Onsdagens tester känns fortfarande i kroppen! Träningsvärk i framsida lår och även två ömma punkter på mina axlar efter stången. I vanliga fall brukar jag aldrig göra knäböj utan en kudde på stången. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men ni som hänger på gymmet vet vad jag menar;) Jag kan inte skryta med några stora muskler på överdelen av mina axlar att lägga stången på utan istället lägger den sig på direkt på mina ben. Utan tillgång till kudde i onsdags fick jag härda ut men det var det värt när jag fick slutresultatet! :)
 
I onsdags var även veterinären och kollade på Aniston ben. Vi har tagit prover för att ta reda på vad detta kan vara så vi kan få bukt med det. Det hittades även en liten rörelse störning i hennes bakknän som har blivit behandlat. Nu håller vi tummarna på att när hon får börja ridas på fredag att detta var hennes sista veterinärbesök på en lång tid framöver. Jag tycker att min super söta lilla Annie har haft tillräcklig kontakt med den yrkesgruppen den senaste tiden och nu får det faktiskt räcka.
Annars har jag haft mycket fina pass med Bosse och Cleo de senaste dagarna. Det enda jag vill nu är att det ska bli lite varmare så vi kan fixa till ridbanan. Längtar verkligen efter att få rida utomhus!
 
Igår kunde Philip komma igång med sin träningen igen efter krocken. Vilket vi alla är tacksamma över! En idrottare som bara får sitta hemma och inte göra något alls kan komma på mycket konstiga idéer annars. Jag kom hem efter träningen i onsdag och hittar Philip i köket iklädd sina nya idrottsskor och ankelskydd. Jag tittar lite frågade på honom och får svaret; "Jag håller på att gå in mina nya skor!" Jag menar det är ju totalt normalt...eller? ;) Lillebror var på besök hos läkaren för att få en plan för sina skador och detta blev positiva besked :)
Dagens jag har framför mig är att jag först ska gå en liten shoppingrunda på stan. Tycker att jag dagen till ära förtjänar ett nytt klädesplagg ;) Efter det blir det 2,5 timmes boll pass med laget för att sedan åka hem och ta hand om stallbestyren. Aniston och Bosse ska till ridhuset för att motioneras. Aniston ska bara jogga lite granna och Bosse ska trimmas inför morgondagens tävling. Därefter ska utrustningen putsas och bilen packas då det blir en tidig avresa till Åstorp imorgon.
 
Hoppas alla får en trevlig helg! :)
 
 
MVH
 
Emma
Till top