Helrenovering av sliten elitkropp

Igår blev det en snabb vinter igen. När jag kom hem till Torup började blöt snö vräka ner och väldigt motvilligt tog jag mig upp till ridhuset med Bosse. Där trimmade vi lite inför kvällens hoppträning med lite tempoväxlingar och annat smått och gott. Nöjd med passet trots att jag spenderade tiden med att frysa. Jag föredrar att rida i 10 minusgrader hellre än i fruktigt väder med 0 grader. Om det beror på att man har mer vett och klä sig när det är kallare eller om det är fukten som kryper in på skinnet är en bra fråga. När jag återvände till stallet snöade mer än någonsin och jag fick inse att det inte blev mer ridning för den dagen eftersom ridhuset inte bjöd på mer ledig tid. Istället fick man hoppa in i bilen och försöka ta sig lugnt och försiktigt tillbaka till Halmstad där jag fått hjärnsläpp och totalt glömt av våra träningstider men som tur av inte mer än att jag trillade in 5 minuter sent. Ibland blir det lite mycket tider att komma ihåg och helt plötsligt blir det kortslutning ;) Efter träningen åkte jag vidare och höll träning för mina U16 ungdomar innan jag och Philip tog oss till affären för att handla. Vi kan väl säga att jag och Philip har en speciell vardag ihop då vi minst två dagar i veckan träffas först efter kl 22.00 ibland ännu senare. Men även om det kan vara lite jobbigt ibland så göra de det lättare att det inte finns någon som kan underhålla mig eller få mig skratta så mycket i en Ica butik en sen måndagkväll som just han. Och det är inte bara måndagkvällar på Ica utan konstant varje vaken minut gör han min vardag lite lättare efter som jag praktiskt taget alltid skrattar i hans sällskap :)
 
Idag ska min kropp få en välbehövd helrenovering av min slitna elitkropp. Och JA, det hade varit mysigt om detta innebär att jag ska krypa ner i ett varmt bubbelbad, blir smörjd med alla möjliga goda doft oljor och stänga ögonen till avslappnande musik. Istället ska jag möbleras om hos min kära naprapat Renee på Naprapat Service AB. Och detta innebär 30 min av något som kan kallas mysigt obehag. Ska fixa och trixa lite granna med nacke och rygg så att jag kanske kan bli en aning mjukare. Och detta för att jag ska kunna fortsätta huta mig över reklamskyltar i jakt på en volleyboll eller skumpa runt i en sadel några timmar till. Makes sense right ?;) Just nu är min kropp inne i en konstig period. När jag står eller sitter uppträtt får jag ont i ryggen efter någon minut (dock inte i sadel konstigt nu) men när jag står i vad jag kallar "försvarsställning" (böjda benen och framåt lutad överkropp) kan jag stå hur länge som helst utan att känna det minsta lilla. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta ? Har jag sått där så mycket nu att min kropp blivit helt utflippad och tror att det är dennes normala kroppsposition? Hur som helst hoppas jag att Renée kan få min kropp på andra tankar ;) Efter detta ska jag vidare till kaptenmöte, träning, videomöte och sist men inte minst hoppträning med Bosse. Som vanligt en del att göra !
 
Ha en fin dag! :)
 
MVH
 
Emma
Till top