Fullbokad helg med framgångar..

Det har blivit dåligt med bloggande i helgen men har varit fullbokat med aktiviteter.
 
I lördags ringde klockan 04.30 och det var bara att kravla sig ur sängen för att gå ut och fodra hästarna. Efter det tillbaka in för att ordna med frukost men först och främst kaffe. Eftersom mamma fortfarande förkyld var det pappa och Philip som kom med som hästskötare. När vi kom fram till tävlingsplatsen var det full fart för att anmäla och gå banan. Där efter upp på hästen och en kort stund av panik då vi inte hittade min nummerlapp. Turen var på min sida då jag fick låna en nummerlapp av ekipaget bredvid. Tack Fanny för att du var så välsorterad med dubbla nummerlappar! :) Vi hittade lite senare vår nummerlapp och allt blev fri och fröjd. Bosse gjorde en fin uppvärmning till första klassen som var en 110 klass. Inne på banan blev det en dubbelnolla med en super fin grundomgång och en mindre bra omhoppning då piloten var lite ringrostig på sina omhoppningssvängar. Vi blev ner puttade av en av de sista ryttarna och hamnade några hundra delar utanför placering. Eftersom att det var mycket starter var det bara att göra sig bekväm i kafeterian. Där spenderade pappa och Philip tiden med att "scouta" tävlingen. De satt och tog tiden på olika vägar och riktningar. Jag är säker på att om de hade haft ett måttband och fått möjligenheten hade de gått in och mätt avståndet av val av olika vägar i omhoppningen ;)  När väntan var över gjorde Bosse ännu en toppen fin framhoppning och detta tog vi med oss in på banan. Vilken runda det blev! Känslan var underbar och tror jag har tittat på filmen 100 gånger. Självklart kunde omhoppningen varit lite snabbare, vi knep sista placeringen i klassen men hade varit nöjd utan rosetten också. Glad Emma åkte hem till stallet igen! :)  Nästa tävling som är planerad är den 13 mars i Ängelholm. När vi kom hem ifrån tävlingen blev det att rida resten av hästarna och därefter bäddade jag ner mig i soffan framför melodifestivalen med familjen. Somnade som en sten vid kl 22.00 ;)
 
Dagens efter var det upp och hoppa kl 08.00 för att börja dagen med att släppa ut hästarna och därefter en ordentlig frukost inför dagens match emot Gilsaved. Vi började med att träna mellan 10.00-11.00 och därefter lunch. Matchen började kl 14.30 och slut resultatet blev vinst 3-0. Även herrlaget spelade och även som tog hem en vinst med 3-0 emot Vingåker. Vi kan även helt enkelt sammafatta helgen som en mycket lyckad helg! :)
 
Seg i kroppen idag efter en fullbokad helg men ser ändå framemot att sätta tänderna i en ny tränings vecka. Jag har en lite konstig vecka framför mig då våra träningstider blivit ändrade pga att melodifestivalen är bokad i arenan hela veckan. Vi kommer därför träna i andra hallar på andra tider än vanligt. Jag har skaffat mig lite extra hjälp med hästarna denna veckan då det kommer bli svårt att hinna med alla pass som jag brukar. Jag hoppas att allt kommer gå ihop sig :) Idag blir det stallet i eftermiddag där hästarna ska rastas och därefter volleybollträning. Det är bara att sätta på sig dyrasell-kanin-dräkten och "get to work"
 
Hoppas alla får en fin vecka! :)
 
MVH
 
Emma
Till top