Förlust till fransmodell

Helgen som har varit vill jag helt glömma bort men ska nämna den en sista gång lite kort. Jag insjuknade i förkylning och hosta i mitten av veckan. Inte bara jag ska nämnas utan även praktiskt taget hela laget. Jag har hoppats att förkylningen skulle lägga sig inför lördagen men istället pikade den. Jag har spelat krasslig tidigare men kan säga att detta var den värsta match jag spelat. Efter 3 set var jag rejält skakig i benen och orken var praktiskt taget helt borta. Vi spelade totalt 5 set som tyvärr slutade i förlust för våran del. Jag själv gjorde nog min sämsta match på mycket mycket länge men kan kanske inte kräva mer då jag var ordentligt sjuk. Planen var att jag skulle gjort årets första tävling dagen efter men detta fick ställas in då jag var alldeles för dålig för att tävla. Tråkigt men det kommer fler tävlingar och det är bara att försöka att skaka av sig besvikelsen och sikta framåt. Söndagen spenderades i soffa fram till sen eftermiddag då jag fick ut Bosse och Aniston på varsin promenad i skogen. Sen blev det alla hjärtans dag mys i soffa tillsammans med Philip. Alltså fick jag ett fint avslut på en annars ganska dålig helg :) 
 
Kl 04.45 ringde väckarklockan imorse. Upp flög en mycket bättre mående Emma taggad för sitt äventyr till Stockholm. Blev upplockad av Pappa och tillsammans flög vi emot huvudstaden. Jag som i vanliga fall är flygrädd kunde faktiskt luta mig tillbaka i sätet utan ångest känslor hela resan. Om detta berodde på absolut nada turbulens i kabinen eller pappas lugna närvaro kan jag inte säga. Tror faktiskt på det sistnämnda. Väl framme i Stockholm väntade en lite annorlunda uppgift för mig nämligen att vara modell för ögonfransar. 
För att utvärdera min dag ska jag säga att det har varit riktigt roligt och insikten att vara modell är ganska svårt. Det där att behärska stora ögon samtidigt som dom ska le var en utmaning som var riktigt knivig. Men bilderna blev tagna och nu sitter jag på tåget med mer make up än jag tror jag någonsin har haft på mig. Nu tänkte jag luta mig tillbaka i sätet och njuta av lite läsning innan jag anländer till mitt första byte :) 
 
Hoppas alla har haft en fin måndag :) 
 
MVH 
Emma 
Till top