EN gång för alla...

Ska göra en rättelse ifrån gårdagens inlägg då det uppstod lite förvirring hos några individer i laget då jag skrev att vi hade gym efter gårdagens boll pass. Inga namn nämnda för att ingen ska behöva känna sig träffade (JONNA och ANDREA) ;) Ska genast ta tillbaka mitt förhastade uttalande och dementera detta och göra rätt för mig; Vi hade alltså INTE gym efter gårdagens bollpass. Detta stod på planeringen men jag hade missat att vi hoppade över detta pga av att vi spelar match idag. Ändå roligt att folk litar på vad jag skriver när jag är den som har minst koll på tider och uppgifter. HaHa eller det kanske va just det de inte gjorde eftersom de ifrågasatte det direkt! ;) Själv är bara glad att jag dyker upp på rätt ställe och får med mig de viktigaste sakerna för att kunna genomföra min aktivitet ;)
 
När detta är avklarat ska jag fortsätta med att berätta om gårdagen. Spenderade tidig eftermiddag i stallet med att motionera Cleo och Aniston. Vi kan väl säga att jag var lite nervös när jag hoppade upp på Aniston och alla känselsprött var utfällda för att känna minsta lilla rytmförändring i hennes steg. Jag tycker mig känna en förändring och blir först iskall när jag någon sekund efter det inser att min häst taktar av lycka över att äntligen få röra på sig igen. När lyckan lagt sig skrittade hon på som vanligt. Svullnaden är nu helt borta på hennes ben och det är dags att börja rida henne som vanligt igen. Det var riktigt skönt och avslappande att få komma ut i skogen och slappna av lite då det inte blev speciellt många timmars sömn i tisdagsnatt. jag fick till och med känna solen i ansiktet vilket var väldigt längesen! När allt var klart passade jag på att käka mellis tillsammans med min systerson Tristan som envisades med att sitta i mitt knä när jag skulle äta. Detta förmodligen för att han trodde att han skulle få sno lite granna av min mat inte för att han ville mysa med sin moster. Skit unge! ;) Han är verkligen världens roligaste unge och inte mycket sura miner förutom när moster vägrar lämna ifrån sin mobil för att Tristan ska banka den i golvet. När jag ändå har Tristan på tal kan jag ju också säga en sak en gång för alla. Bara för att man tycker barn är söta och roliga att leka med betyder det inte att man vill ha ett eget. Jag tror att många föräldrar kan hålla med om att ha ett barn och vara förälder är mer än att sitta på golvet i 1 timme och leka med dubloklosar. Jag kan bli så fruktansvärt trött på allt snack så fort man är runt ett barn och tillhör den där helt "ovanliga" kategorin 25 åringar som INTE har några barn. Har man bara en förmåga att leka med ett barn eller kan förmå sig att tycka ett barn som skrattar är gulligt (måste vara fruktansvärt ovanligt) så kommer genast kommentaren att "Ja snart kommer du ju ha dina egna" eller "Emma, du kommer vilja ha barn tidigare än var du tror" eller kanske den värsta "Snart kommer du också bli vuxen och vilja ha barn". När vi pratar om den senaste kommentaren kan jag väl säga att om en person känner att man är i en period i livet där man inte vill ta ansvar för ett barn och inte är bredd att lägga ner den tiden som faktisk krävs för att ha barn tycker jag att det är ett fruktansvärt vuxet beslut att faktiskt inte skaffa något. I slutet av förra året fick jag höra den bästa kommentaren på en video på instagram om när man är runt andras barn och föräldrar påpekar att barn borde/vill/kommer skaffa barn vilket var; "Som att ditt barn får det att rycka i min livmorder" ;) Men sen kan jag samtidigt förstå alla föräldrar eftersom deras barn är det bästa som har hänt dom och för dom är det helt omöjligt att tänka sig ett liv utan deras barn!
Jaja hur som helt... I eftermiddag blir det en lite motionering av Bosse och Aniston innan det är dags för taktikmöte med laget inför kvällens match emot Gislaved. Nu är vi 1 steg närmare vår lediga helg! :D
MVH
 
Emma
 
 
Till top