Dagens I-landsproblem... byxor

Jag bli så sjukt avundsjuk på alla tjejer jag ser på stan som går runt i dom där helt perfekt sittande jeansen. För som elitidrottande tjej spenderar man en hel del timmar på gymmet vilket resulterar i att kroppen intar en kroppsform som är helt omöjlig att pass in i ett par jeans. För att försöka förklara hur denna kroppsform ser ut är det typ att midjan blir smal, rumpan/lår/vader växer och blir större. Detta visar sig när man kommer in i en klädbutik när man hittar ett par jeans som man tror ska sitta bra i midjan så stannar dom någonstans mitt på låren eftersom lår och rumpa är förstora för att ens komma i dessa byxor. Men har man tur och få upp ett par byxor som sitter bra i midjan hela vägen upp måste du snabbt ta av dom eftersom man börjar bli snurrig i huvudet när blodtillförseln till benen är totalt strypt. Sen om vi vänder på det och leker med tanken att du har hittat ett par byxor som sitter bra på vad, lår och rumpa kan du dela byxorna tillsammans med en extra person i midjan. Om man har tur är det bara en liten glipa som kan ordnas med ett snyggt skärp men ofta blir det till att lägga tillbaka byxorna i hyllan igen. Sååå hur löser vi det här problemet ? Jo, för det mesta struntar vi att ha på oss jeans överhuvudtaget vilket inte är jätte svårt eftersom vi praktisktaget alltid går runt i träningskläder ändå men som nu i helgen när vi faktiskt är lediga och vill piffa till oss lite granna måste vi ändå ta upp huvudet ur sanden och möta den här stora utmaningen; Vad blir det för byxor ? Min lösning brukar vara att jag har köpt tjocka leggings i olika färger och alltid funkar men kan ge ett tips till alla tjejer som känner att ni har samma problem; Bikbok säljer byxor i helt underbara stretch material som inte töjer sig utan fortsätter att sitta helt underbart även efter några användningar! :)
Nu när jag har fått lätt mitt hjärta om detta stora problem tänkte jag berätta om att igår tog vi vem vinsten i matchen emot Gislaved med 3-0. Det var en rolig match och vi spelade riktigt bra i de första 2 seten. I tredje och sista set hade vi svårt att komma igång efter 15 minuters pausen men vi kom tillbaka och lyckades vinna setet. Finns nog inget bättre sett att fira in denna kommande lediga helg :) Det som måste klara av innan vi är lediga är eftermiddagens bollpass på 2 timmar och därefter ska det bli festligheter tillsammans med laget. Ridningen av hästarna får jag hjälp med idag så att jag kan luta mig tillbaka och ta några djupa andetag. I helgen ligger självklart fokus att försöka slappna av och ta det lugnt men även blir det fullt fokus på mina älskade hästar. Detta kommer bli en fantastisk helg. Jag kan knappt vänta på att den ska börja :)
 
Trevlig helg! :)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top