Äntligen krovstroganoff !!!! :D

Det blev en lång dag som sparkade igång den här veckan igår. Eftermiddagen spenderades i stallet där alla 3 hästarna motionerades. Självklart hade jag inte tur med vädret och var totalt genomblöt när jag kom in. Det bästa är ju när man möts av mamma och Tristan i dörren och mamma frågar; Är du blöt ? Där man står man med dyngsura ridbyxor, leriga stövlar och en jacka som droppar av vatten ner på golvet. Om jag är blöt ? Nä, detta är brukar vara min stall look. Det gör ju inte livet bättre när Tristan strax där efter lägger av ett gapflabb åt sin mosters roliga utseende. Inte mycket sympati där inte ! ;) När jag fått duschat av mig alla lera och smuts gick bilen tillbaka till Halmstad och volleybollträning. Det blev ett bollpass på 2 timmar där vi spelade mycket försvar, lite av mina favorit träningar! Men när denna typen av träningar brukar också bjuda på lite roliga tacklingar och denna träningen var inget undantag. Det blev lite blåmärken men inget värre än att ett skratt räckte som plåster ;) När träningen var slut åkte jag vidare till min U16 ungdomar och avslutade min kväll med att hålla 2 timmars träning. Det blev en riktigt bra träning trots att vi inte var så många! :) 
Sen ska jag inte glömma att nämna att igår hände det en historisk händelse i mitt och Philips liv.... Philip gick med på att äta korvstroganoff. Detta har varit en liten utmaning för oss då jag älskar korvstroganoff... eller ska ta tillbaka det. Korvstroganoff har kanske aldrig varit min favoriträtt men sen jag träffade Philip och han inte äter detta blir det som det alltid blir när det är något man inte kan få, då vill man ha det. Jag har vid flera tillfällen försökt övertala honom att prova men det har varit blankt nej men ger jag upp ? Nej nej nej! När man förstår att "vanlig" korvstroganoff inte kommer att fungera måste man vidga sina vyer och "tänka lite utanför boxen" för jag menar att acceptera ett liv utan korvstroganoff är en helt OMÖJLIG tanke. Sååå jag kom på ett eget recept på något som liknar korvstroganoff men ändå är tillräckligt olikt för att det kanske skulle gå hem... och det gjorde det! Philip åt och sa att det var gott! Sen om det var i sympati eller på riktigt kan jag ännu inte avgöra. Men väljer som se det som en seger över Philips korvstroganoff skräck och tänkte dela med mig av receptet;
 
Ingredienser:
 
Chorizo
Röd paprika
Passerade tomater
Chili
Salt
Peppar
Cayennepeppar
Fetaost
Ris
 
Skiva chorizon i "hjul" och stek dom knapriga. Därefter tillsätt de passerade tomaterna och krydda efter behag. Efter som vi tycker om starkt mat blev det ganska mycket chili för min del. Under tiden som såsen kokar kan du haka upp paprika och fetaost. Lägg i paprikan någon minut innan riset är klart och sist men lite minst festaosten. Super snabbt, enkelt och gott! :)
 
Nu ska jag krypa ner i soffan en stund med min lunch som blir en matlåda ifrån gårdagens korvstroganoff. Efter det blir det kaptensmöte, 2,5 timmes bollträning, video/taktiskmöte och därefter åker jag hem för att åka iväg på hoppträning med Bosse. Ja som ni ser har jag ännu en lång dag framför mig så lika bra att svälja maten och försöka hinna med en kort tupplur.
 
Ha en fin dag! :)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top