Änglavakt

Igår började dagen med at jag gjorde mig iordning och åkte till Vinbergs kyrka för att vara med när min bästa vän Becka och hennes man Tobbe skulle döpa sin son Tim. Mycket mysig kyrka och måste erkänna att jag inte är någon trogen besökare i kyrkan men vid de tillfällen man är där är det riktigt mysigt! När dopet var färdigt gick bilen tillbaka hem till stallet och träningen av mina hästar. Alla tre hästar fick varsin sväng upp till ridhuset och det var en nöjd Emma som lämnade stallet för att ta sig tillbaka till Halmstad. Väl hemma bäddade jag ner mig i soffan med en popcornskål och väntade på att Philip skulle komma hem ifrån sin match i Habo. Istället för att Philip kom hem fick jag ett telefonsamtal ifrån Philip där han berättade att de hade krockat på vägen hem och att alla var på väg till sjukhus. Det var den mysiga söndagkvällen i soffan! Resten av kvällen/natten spenderades med att hålla kontakt med Mamma och Philip. Vi hade nämligen Philip, Pappa och lillebror Johan i samma bil. Ingen i bilen hade livshotande skador trots att bilen praktiskt taget var helt sönder slagen. Skadorna bestod av stora eller små blåmärken och alla i bilen hade änglavakt. Krocken skedde med en lastbil på väg hem ifrån Habo. Jag fick ett sista samtal ifrån Philip kl 03.00 att han då var nerbäddad i en säng hemma hos mina föräldrar. 

Vi kan väl säga att man inte var speciellt utvilad när man vaknade nu på morgonen och dagens kommer spenderas med att åka hem och trimma Bosse inför morgondagens hoppträning. Efter det får vi se om det hinns med någon mer häst då Jag ska hjälpa Philip hem till Halmstad. Det är inte mycket att göra åt, ibland kommer livet emellan och idag kan man väl säga att det finns andra saker som är viktigare än ett träningspass eller två. Jag ska i alla fall försöka hinna med kvällens volleybollträning med laget.
 
Kort och kanske lite rörigt inlägg men har varit röriga 24 timmar ;)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top