Positiva besked..

Det blev positiva besked hos sjukgymnasten igår ! :D Jag har gått runt de senaste veckorna och varit rädd för att jag haft ett diskbråck i ryggen eftersom jag har haft rejält ont och många symptomer har passat in. Jag har försökt vara ganska lugn och ta det med ro men när jag satt i bilen på väg till Anna var jag så nervös att jag trodde jag skulle kräkas. Jag satt och skällde på mig själv eftersom jag fick minsann skylla mig själv eftersom jag i snart 10 års tid har pushat mig själv med ett tungt träningsschema utan vila och med min utbildning inom träning och anatomi vet jag om att en kropp inte tål hur mycket som helts utan vila.. MEN efter noga undersökning hos Anna kom vi fram till att det inte är troligt att det är ett diskbråck.. Puuhhh! Istället har jag för att försöka förklara det enkelt ett snett bäcken och "halvförlamad" magmuskel. Bäckenet är provisoriskt fixat och ska få en korrigering hos min naprapat idag, magmuskeln på höger sida har jag tappat kontrollen över och detta är vad jag ska träna upp nu fram till fredag då jag har ett nytt möte med Anna för att öka på träningen. Det är så sjukt hur man helt plötsligt bara kan tappa all kraft i en muskel. Jag tycker ändå att jag är hyfsat stark så det gör det ännu mer frustrerande när man ligger på mage och får kämpa för livet bara för att lyckas lyfta benet uppåt. Men men jag är bara helt överlycklig över att det inte var något mer allvarligt och ifrån att ha planerat att dra ner på träningstid och verkligen börja ta hand om mig själv innan jag klev in hos sjukgymnasten så hoppade jag in i bilen igen på helt andra tankar om hur mina kommande månader kommer se ut.. Haha
 
När jag klev ut ifrån Anna tyckte jag att jag kände mig bättre än på flera veckor och åkte till laget och tränade lite boll innan jag hoppade in i bilen igen för att åka på hoppträning med Bosse. Han är väldigt fin form just nu och trots att han var lite på tårna i början av träningen avslutade han men riktigt fina språng. Vi hoppas som sagt att kunna åka till Åsbo på söndag för att tävla hoppning men har avvaktat med att anmäla eftersom jag vill ser på så hans eksem håller sig fina. När jag klev av hästen och efter resan hem var mitt bäcken stelare än någonsin. Det kan ju bero på att Anna flyttat på det och helt plötsligt nu när jag är rak känns det som att mitt ena ben är mycket kortare och den här känslan kommer nog leva kvar ett tag eftersom min naprapat kommer göra en större korrigering idag. Men detta är något som kommer lösa sig och det är bara att härda ut ett tag till.
 
Planering för dagen är att jag direkt efter jobbet åker och får ryggen fixad och därefter hem till hästarna. Bosse och Cleo kommer skrittas en sväng i skogen. Aniston ska gå en pass på banan men jag vet inte riktigt vad det blir eftersom jag inte riktigt vet vilket skick banan är i. När det regnar blir vår banan väldigt blött och ibland är det väldigt begränsat med plats pga av allt vatten som stannar kvar. Ikväll blir det bollträning med laget och därefter gym där vi idag har styrketester.
 
Fullt schema så det är bara att sätta igång! :)
 
MVH
 
Emma
Till top