Helgen och kommande gästblogga

Nu är snart helgen över! Det som är kvar för mig är att Aniston och Cleo ska motioneras men det får vänta för just nu sitter jag parkerad framför tv:en och tittar på OS banhoppningen. 
 
För att sammanfatta helgen lite granna så hade vi går en träningsdag med laget där vi tränade mellan 10-12 och mellan 15-17.30. Fortsatt mycket teknikträning men snart ska vi gå in på mer spel nu när vi snart är fulltaliga i laget. Jag är nöjd med träningarna och framför allt eftersom min rygg verkar få åt rätt håll då den höll för totalt 5,5 timmar träning igår då jag efter sista träning passet åkte hem och trimmade Bosse för dagens tävling. Inget illa betyg till en lite halv trasig rygg ;) Dagens tävling var på Åsbo ponnyklubb och där hoppade vi 110cm och 120cm. Vi inledde med en toppen fin felfri runda i 110 där vi plockade hem en 6:e placering och därefter 2 nedlagda i 120 klassen. Vi fick nedslag på nr 3 och 4 och övriga hinder är jag väldigt nöjd med. Pappa var med som hästskötare och hade även en gäst på framridningen som gav många bra tips för kommande tävlingar. Trots att vi inte gjorde vårt bästa resultat i dagens 120 är jag så taggad för kommande tävlingar då jag fick med mig många bra tips till framtiden. Vi har nämligen en kommande dressyrtävling i helgen och helgen efter det väntas ytterligare en hopptävling innan vi har 2 helgers vila :) 
Detta är det sista inlägget ifrån mig på en vecka då mina kära gästbloggare kommer inta bloggen hela nästa vecka. Först ut imorgon är min mamma, tisdag; Pappa, ondag; Philip, Torsdag; Lillebror, Fredag; Stora syster, Lördag; Becka och sist ut på söndag kommer det ett inlägg ifrån mitt volleyboll lag. Det ska bli jätte spännande och läsa vad alla har att skriva men samtidigt är jag en aning nervös ;) 
 
När jag inte har hand om bloggen nästa vecka passar jag på att ha en intensiv träningsvecka där det kommer bli många volleypass men också hoppträning, dressyrträning, terrängträning och tävling :) 
 
Hoppas alla har haft en fin helg och att ni passar på att njuter av de sista timmarna som är kvar av söndagen för imorgon är det måndag igen ! 
 
MVH
Emma 
Till top