Gästblogg 5: Stora Syster Hanna

Hej allihopa!

Nu är det min tur att skriva några rader. 

Jag heter Hanna och är stora syster till Emma och Johan.  Jag bor lite utanför Torup med min man Ian och vårt busfrö Tristan ;) När det gäller hästar så har jag själv tävlat fram tills att jag fyllde 18 år. Sen tog Emma över min häst Nobel. 

 Det var inte alltid lätt att åka iväg på tävlingar ihop med Emma eftersom hon har en riktig vinnarskalle och de har inte riktigt jag. Jag var bara glad över att få vara med. De kunde bli lite kylig stämning i bilen hem ibland för att jag hade en lite bussigare ponny än vad Emma hade, så jag kunde åka hem med rosett och inte hon. 

Nu mera hjälper jag Emma att rida hennes hästar när hon känner att hon inte hinner. Tex på helger när hon spelar match eller när tiden inte räcker till.

När det kommer till volleybollen så har jag också spelat men är nu mera hejaklack. Familjen Mårtensdotter/Edberg försöker komma på alla hemma matcher + även några bortamatcher. Tristan har fått vara med sen födseln och går då i samma fotspår som mig, Emma och Johan. På bortamatcherna är det oftast jag och mamma som åker, så får Ian vara hemma med Tristan.  Om det är så att vi inte kan åka så kopplar jag datorn till tv och tittar om matchen streamas. 

Volleyboll var inte direkt någon sport Ian var så intresserad av när vi blev tillsamman, men han har bara fått lära sig haha ;) Nu tycker han att de är helt  OK att titta på och kan till och med slänga ur sig en och annan volleybollterm ;) Är det så att matchen krockar med tex premier liague match så går den på telefonen samtidigt. 

Ibland fattar jag inte hur Emma hinner med allt hon har på sin lista som ska göras. Allt från volleyboll träning, dressyrträning, hoppträning, gymträning, matcher och har hon en ledig helg så klämmer hon in en häst tävling. 

Jag är en stolt och imponerad storasyster 

 MVH
 
Hanna

 

Till top