Vinst och ny vecka

Då var det Måndag igen och dags för ännu en fullspäckad vecka!
 
För att nämna helgen lite kort var det i match emot Gislaved i Lördags som slutade med vint 3-1. Vinsten var inte självklar utan vi fick kämpa för att få spelet att flyta på men tillslut släppte den lite konstiga känslan som fanns på plan och vi fick 3 poäng med oss hemifrån denna derbymatch. Jag har egentligen ingen riktigt anledning till varför matchen blev som den blev men nu är den avverkad och nu blickar vi framåt emot en rolig match emot Svedala på söndag i Örnahallen. När jag kom hem ifrån matchen tillbringades kvällen hemma hos min syster och Ian där tomteverkstaden gick på högvarv. Eftersom jag vet att de julklapparna tillhörde läser detta måste jag tyvärr hålla på denna hemlighet lite granna ;) På söndagen blev det sovmorgon och söndagsmiddag hemma hos Farmor och farfar som alltid är lika mysig. Har aldrig hänt att man går hungrig där ifrån utan mer tvärtom, man rullar med vad som känns som 50 kg övervikt ut ur huset!
Pga av den förbaskade blåsten har träningen med hästarna inte blivit riktigt som jag velat i helgen. Viden har gjort att jag inte har kunnat rida utomhus hemma eller köra lika mycket till ridhuset som jag velat. Trots att jag inte är nöjd har jag fått tränat lite granna i alla fall. Cleo gjorde sitt första hopp pass i fredags och detta gjorde hon självklart med mycket överskottsenergi. Men vi överlevde både häst, pilot och hinderpersonal så vi får väl se det som en lyckad första träning ;) Aniston går bättre och bättre för varje pass och igår var hon strålande fin i ett pass med markarbete igår eftermiddag. Bosse har gått lite lugnare eftersom han för tillfället tar det lite lugnt pga av muggen. Har mest fått långa skrittpass men från och med denna veckan ska jag nog våga börja träna han som vanligt igen då muggen praktiskt taget är helt läkt nu :)
 
Idag blir det pass med alla 3 hästarna där jag ännu inte har något planerat då jag inte riktigt vet hur statusen flör vägar i skogen osv är just nu. Får bli en överraskning helt enkelt! Vi kan väl säga att jag önskar att man kunde skriva en sådan där orealistisk önskelista som man gjorde när man var liten då tex; slott, häst och fred på jorden stod över på listan. Hade jag varit barn hade jag skrivit; ett ridhus överst på min lista ;)
Aktiviteter som händer i veckan utöver vanlig träning av hästar och volleyboll är hoppträning på tisdag och match emot Svedala på Söndag.
 
Mvh
Emma
 
 
Till top