16 september 2019

Tillbaka här igen efter några dagar. Just nu är det fortfarande väldigt mycket att göra på jobbet och även livet utanför. Jag känner mig lite stressad men inget som inte kommer att gå över. Något som är väldigt positivt är att Bosse känns helt underbart fin just nu! En pollet trillade ner på senaste dressyrträningen med Jessy vilket har gjort väldigt stor skillnad på vårt markarbete. Vi har övat på att hålla bogarna och bakdelen på rätt linje och mycket med min position i sadeln. De senaste passen jag har kört på banan har varit underbara och imorgon blir det hoppträning, ser verkligen fram emot det! :) 
Det är detta jag älskar mest med mina hästar. Även när man har jobb och tankar som snurrar i huvudet infinner sig ett inre lugn hos mig när jag är i stallet. Det är alltid en plats där jag känner mig välkommen och ibland är det som att dom känner att man behöver lite extra omtanke. En varm hästmulle mot kinden kan ta bort de flesta beskymmer i livet iallafall för en liten stund. Häst är bäst ingen protest! Nu ska jag mysa ner mig i sängen med lite te för att värma upp mig efter dagens blåsiga vistelse i stallet :) 
 
Mvh 
Emma 
Till top