10 september 2019

Det blev som planerat en lugn tur till stallet efter en hektisk dag på jobbet igår. Min favorit syssla i stallet är träningen men ibland är det mysigt att bara vara i stallet och små pyssla. Efter det vanliga stallbestyren var klara tog jag in mina hästar och passade på att borta av dom lite innan jag åkte vidare till gymmet.
 
På gymmet inspg jag att de senaste veckornas träning har gett resultat. I början kände jag mig ganska svag och otränad. Igår kändes passet jag körde väldigt lätt! Till er som vill börja träna så går det faktiskt snabbt att känna resultat av sin träning. Idag är det väldigt viktigt att vi ser med ögat resultat av träningen vi gör men det första förändrigen man stötter på är känslan av att bli starkare. Jag älskar den känslan och det är underbart när den börjar börjar infinna sig i min kropp igen! Nästa pass på gymmet blir på torsdag då jag planerar att våga mig in bland vikterna lite granna. Jag tänker passa på att ta mina första lite tyngre pass nu när jag inte har några tävlingar inplanerade för jag kommer förmodligen spendera helgen med att ha brutal träningsvärk 😂
 
Innan jag slutar för idag tänkte jag ge ett litet mat tips. Jag har ju nämnt tidigare att jag inte lagar mat som tar för lång tid eller har för mycket ingredienser. Något som ofta lagas i vårt hem är olika typer av wok. Super enkelt, super gott och man kan antingen handla vad man är sugen på att ha i eller ha det som en "töma-kylen-rätt" och använda lite av det man råkar ha hemma. I min wok idag fanns följande :
 
Skinksnizel 
Morötter 
Bambuskott
Blomkål
Sweetchilisås 
Soja 
Salt
Svart peppar
 
Mums! 
 
Mvh 
 
Emma
Till top