20 oktober 2019 - upp som en sol...

Ner som en pannkaka!! Börjar att berätta lite om min morgon. Jag vaknade av klockan 05.30 och stutsade upp ur sängen och ut i bilen. Idag var det dags för tävling och jag var taggad till tänderna. In i stallet, fodra hästarna och sen kommer punkterings ögonblicket på min lyckliga bubbla. Bosse har sparkat sig själv på frambenet vilket har skapat ett sår och en svullnad. Besvikelse var en faktum och det var bara att lyfta luren och avanmäla sig. Sååå sjukt beskiven men samtidigt glad att såret inte var speciellt djupt. Om någon dag förhoppningsvis redan imorgon är den borta och såret läkt om någon dag men det hjälper inte så mycket efter tävlingen var idag. Jag har många runt omkring mig just nu som har skadade hästarna som gör att dom inte kan tävla alls vilket får mig att känna mig en aning gnällig för att jag missar dagens tävling men är säkert fit for fight till nästa helg.
 
Men för att försöka att inte tycka så synd om mig själv ska jag göra en uppdatering om min nya lilla häst "Lasse". Resan hem med honom gjorde han som en stjärna trots att det var hans första resa i transport. Han har varit väldigt cool och tagit sin omplacering med ro. Det har funkat bra med ihopsläpp i hagen och har även varit uppe på ryggen och ridit 2 pass. Än så länge har han ett stort MVG i allt utom att hålla ordning i sin box men ingen av mina hästar är speciellt ordningsam så han passar i. I gänget 😉
 
Istället för tävling så ska jag ligga hemma och kurera min förkylning som inte riktigt vill släppa.
 
Hoppas ni har fått en bättre start på dagen än jag!
 
Mvh 
Emma 
Till top