12 november 2019 - Debut och kommande clinic

Jag har en mycket härlig helg bakom mig när jag gick in i denna veckan. I lördags hade jag fin besök av mina syskonbarn Luna och Tristan i stallet. Hästarna älskar när barnen kommer för då vet dom att det är en massor av godis på gång. Sen tog vi ut barnfavoriten Bosse på banan och både Tristan och Luna fick lov att åka en sväng runt banan. Bosse är en riktig mysfarbror och en riktig stjärna :) Sen på kvällen blev det tapas och bubbel med Andrea och Philip då vi tittade på "Så mycket bättre". Älskar denna säsongen av detta programet! 
I söndags var det då äntligen dags för vår debut i MSV:c1. Jag är väldigt nöjd med vår ritt! Målet var att komma ihåg banan och bara genomföra alla moment utan något extra. Domaren gillade inte vår uppvisning speciellt mycket och vi fick 59,67% men vi var nöjda ändå! Inga missar och alla rörelser genomförda. Nu lägger vi dressyrsadeln på hyllan och tackar för den här "dressyrsäsongen" där det ändå har blivit 6st dressyrstarter var av en vinst i LA:3. Vi kommer säkert att göra några starter även under nästa år då jag kan märka skilland i hoppningen när jag lägger manken till i dressyren och det ända sättet att få mig att göra det är att utmana mig med tävlingar mellan varven. Men för både min och Bosses hjärnor så tar vi en paus, vi behöver återhämta oss mentalt bägge två efter de senaste veckorna;) Istället siktar vi emot helgen som kommer då vi rider clinic för Ragnar Bengtsson. Clinicen kommer att hållas på Styringe stall anläggning och börjar kl 10.00-1300, 17 september. Mer info om clinicen finns på Styringe stalls faceboksida. Ska bli riktigt spännande! :) 
 
Övriga saker för framtiden är att den 24 november gör jag och Bosse vår sista tävling för säsongen i Ljungby. Det finns möjlighet för någon tävling till men jag känner att vi har haft en väldigt fin avslutning på en krävande säsong för oss båda och Bosse har gjort sig förtjänt av en paus. Jag är även sugen på att spendera början av december med att få fila lite på saker i ridningen och sen blir det en liten vintervila då jag åker iväg på semester i slutet av december. 
 
MVH 
 
Emma
 
 
 
 
Till top