Vardag till helg..

Jag som trodde att jag skulle då mer tid att skriva här på bloggen i och med mitt nya jobb men inte inte.. Dagarna är fullspäckade med hästarna och kvällarna av volleyboll. Hästarna har gjort fina framsteg dom senaste dagarna med bland annat dressyrträning för Ingrid i onsdags. Aniston gjorde sin första dressyrtträning för hösten och vi har fått mycket vi ska jobba på i vinter. Bosse gjorde sin bästa träning någonsin trots en väldigt trött ryttare som tidigare på dagen ridit ett pass på Aniston och tränat 2 timmar volleyboll. Han dansade runt och vi började jobba lite på galoppombyten vilket tog en lite stund innan vi fick till. Tillslut säger Ingrid till mig att rida över diagonalen och tänka att det är ett hinder på mitten, och då rider vi över diagonalen och genomför ett perfekt byte. Jag skinner upp och säger att det var mycket enklare och Ingrid muttrar något om hoppryttare tänker så himla enkelt ;)  
 
Bosses form följde med oss till dagens tävling i Ljungby då han tog hem en 10:e plats i 110 och gjorde en toppen fin felfri runda 120 :) Han gjorde det värt det för både mig och mamma att kliva upp 04.30 imorse. När tävlandet har avklarat körde mamma hem med Bosse och jag blev upplockad av laget på tävlingsplatsen. Nu sitter jag i en minibuss påväg till Örebro för att spela träningsturnering där hela helgen. Det kommer vara en trött Emma som kommer hem till Halmstad på söndag kväll! 
 
Kommande händelser blir att det redan nästa helg är dags för en ny turnering den här gången i Köpenhamn och helgen efter det blir det tävling med Bosse fredag/lördag och dressyrtävling med Aniston på söndagen. Med andra ord mycket roligt som händer framöver ! 
 
Nu vill jag önska er en trevlig helg och jag vill önska alla mina hästvänner som forsätter tävlandet i helgen ett stort lycka till ! :) 
 
MVH 
Emma 
Till top