Gratisbollar och segerdans

Bosse visade på förra veckans dressyrträning att poleten börjar trilla ner och nu börjar vi förstå hur vi ska ta oss an våra dressyr pass. Han fortsatte att imponera mig på gårdagens pass på banan. Vi har jobbat länge med att försöka rida travökningar men vi har inte riktigt fått till det då Bosse helst bara vill galoppera eller ta sig lite för lugnt ner för diagonalerna men igår hände det !! Jag red i slutet av ett helt underbart pass in på diagonalen och som lotto reklamen säger; plötsligt händer det ! Stegen längde sig och vi gjorde 3 riktigt fina travökningar i rad. Jag var helt exalterad, ville hoppa av och dansa en lite segerdans där på banan men insåg att jag inte skulle komma upp utan pall så istället gjorde jag en liten dans sittande kvar på hästryggen. Alla kan säkert känna igen sig i känsla när man äntligen lyckas med det där man jobbat på länge och helt plötsligt får det som en dans. Det är samma känsla när man har spelat en riktigt bra match och har klubben av inbördes beundran i lägenheten när man kommer hem för självförtroendet är nästan lite äckligt stort. Ett riktigt bra minne för mig är när Philip kommer hem och har spelat en riktigt bra match och är precis på det där humöret. Han kastade av sig tröjan och helt otroligt lycklig över sin presentation dansade han runt på golvet till "I been looking for freedom" med David Hasselhof. Skattar fortfarande när jag tänker på det. 
 
För att få tillbaka till gårdagen var jag ute på en mysig skrittrunda med Cleo innan jag åkte tillbaka till stan för att träna volleyboll. Gårdagens träning bestod av blockträning vill betyder en massa massa gratisbollar för oss liberos. Vi kan väl säga att detta är baksidan med att vara libero och det enda som kan få mig att vilja rycka ut mitt hår so libero; gratisbollarna. För er som inte vet vad det är kan man enkelt förklara att det är en enkel boll som praktiskt taget bara kastas till dig för att man ska skicka fram den till passaren. När anfallarna övar block och anfallsteknik betyder det praktiskt taget ett helt pass med bara gratisbollar för oss. När man hållt på i sådär en timme börjar man tappa fokus och man ser dubbelt när bollen kommer emot en. Men men man får se det positivt vilket är att man blir väldigt bra på att spela gratisboll ;) 
 
Efter träningen mötes jag och Mamma upp i styringe för att det var dags för hoppträning. Igår var det Anistons tur och hon gjorde en väldigt fin träning. Hon hoppade i slutet runt en runda på 120/130 och även efter det passet var jag lite sugen på en segerdans. Hon gör framsteg varje dag och gårdagen gav oss kvitto på att vi är på rätt väg. Idag ska hon som belöning för gott arbete få skritta en sväng i skogen medans Bosse och Cleo ska trimmas på banan :) Dagens kommer avslutas idag med att genomföra 2 timmar plus gym tillsammans med laget. 
 
MVH 
Emma 
Till top