Uppdatering...

Det var ett tag sen jag skrev på bloggen ni vilket beror på att jag har haft fullt upp i schemat och hade nog inte varit några roliga inlägg att läsa då jag varit väldigt negativ det senaste pga av skador. Men det har absolut funnit ljusglimtar som jag tänkte berätta om :) 
 
Schemat är fullt upp med hästarna och volleyboll som vanligt och har hunnit med bägge endel tävlingar och matcher. Säsongen med volleybollen började lite knakigt med 2 förluster men nu tycker jag att vi börjar spela ihop och mer och mer. Jag personligen har haft det lite tufft då jag haft problem med min rygg. Rädslan för att det ska vara ett diskbråck har hängt över mig ett tag och har inte känt att jag har kunnat spela ut som vanligt. Det har varit en hel del rehab med både framsteg och bakslag vilket har gjort att det stuntals har varit jobbigt att spela och träna. Men äntligen igår spelade jag min första smärtfria match för säsongen med ett stort leende på läpparna. En bit kvar till jag känner att jag är i form men nu hoppas jag att det bara ska gå spikrakt framåt :) Jag ska egentligen inte klaga då jag gått 2 hela säsonger utan en enda skada (som hindrat mig spelmässigt) men ibland behöver man gnälla lite för att komma vidare och vill tacka min älskade sambo som stått ut de senaste månaden med mitt sura humör och runt flyttande i sängen för att hitta ett smärtfritt sätt att sova på. Du har en ängel tålamod och är guld värd älskling!  
Igår vann vi 3-0 emot Lund och nästa match är på. Nästa match är på onsdag emot Gislaved. 
Hästarna ger mig väldigt många lyckliga stunder just nu med bra rundor både utanför och på tävlingsbanan. En stor glad nyhet är att Aniston var ute på tävlingsbanan igen igår efter ett uppehåll på 1,5 år. Premiären gjorde i Ängelholm lite försiktigt på 100 cm som hon tog oss runt lätt som en plätt med en fin dubbelnolla precis utanför placering. Jag var helt överlycklig för känslan hon gav inne på banan och på framridningen. I helgen är vi helt lediga ifrån matcher men Bosse ska åka till Kungsbacka och start en 120 klass på söndag. Efter söndag är det endast en tävling kvar i Åstorp innan årets säsong är över. 
 
Ska försöka uppdatera lite oftare framöver ! :) 
MVH 
Emma 
 
 
Till top