Landslaget...

Dag slutar mitt landslagsäventyr.. sitter på tåget och tänkte försöka sammanfatta de senaste veckorna och även hela min volleybollsäsong! 
 
Även om vi inte nådde hela vägen till final med laget i år är jag nu i efterhand glad att vi lyckades samla ihop oss och ta ett brons tillsammans. Vi som varit i en SM-final vet att den kan vara fruktansvärt svettig, nästan inte uthärdlig och alldeles alldeles underbar men trots att det inte blev final i år fick jag iallafall spela i ett knäppt, roligt och alldeles underbart lag. Jag har lärt känna nya individer och även lärt känna de jag tidigare kände ännu bättre. Man vill alltid att medaljen runt halsen ska vara guld men ibland kan resan påvägen dit göra att ett brons i efterhand känns helt okej. Personligen vet jag inte riktigt hur jag ska förklara min egen säsong mer än fantastiskt rolig. För några år sedan drömde jag om att en dag få bli "årets libero" och trodde nog aldrig riktigt att denna dröm skulle bli sann så när jag i år fick ta emot priset som "årets libero" i årets lag fick jag nypa mig i armen för att fatta att det var sant. Vill säga ett stort tack till alla som röstade på mig och fick en av mina största drömmar att gå i uppfyllelse :) 
Jag har de senaste 2 veckorna varit på resande fot då jag har varit iväg på landslagsuttagning vilket har varit en erfarenhet jag kommer ta med mig I framtiden. Det har varit jätte roligt att lära känna alla personer man i tidigare säsonger haft på andra sidan nätet utan någon aning om vilka dessa personer egentligen är. Alla har varit jätte snälla och hjälp mig när jag har dumma frågor om hur saker och ting går till ;) Jag har fått med 3 landskamper på mitt CV som volleybollspelare och detta tar jag med mig härifrån med ett leende. Mitt resa med landslaget slutar idag då de andra tjejerna åker vidare till EM-kvalet i Estland där ibland min kära kapten Jonna. Det känns jätte tungt att inte vara med i den slutliga truppen men önskar alla ett stort lycka till och håller tummar och tår att ni spelar Sverige vidare till ett andra kval i höst ! Det har varit jätte roligt att få spela och träna tillsammans med er ! :) 
Nu längtar jag hem till min säng och till mina kära hästar ! Tack till alla som hjälp mig för att göra detta äventyret möjligt för mig genom att ta hand om mina kära fyrbenta älsklingar ! Jag saknar även min kära älskade sambo som as we speak förbereder sig för att spela EM-kval i Georgien. Lycka till älskling men skynda dig hem! ;) 
 
Jag ska även meddela att jag är klar för att spela ytterligare en säsong i elitserien tillsammans med Hylte/Halmstad till hösten och efter det får vi se om min volleybollsaga får sig ett slut. Men först har jag en härlig sommar framför mig med tävlingar, ledighet och självklart en hel del fysträning. Längtar in i gymmet nu men fört en veckas vila.. (ja, ni vet vila bara rida 3 hästar om dagen) 
 
MVH
Emma 
Till top