Feel like giving up ?

Har inte blivit mycket skrivet den senaste veckan pga av att veckan har varit väldigt rörig. Mycket ändrade träningstider och vädret har verkligen inte varit på min sida när det gäller ridningen. Jag kan erkänna att just nu känns träningen ganska tung och motivationen lite upp och ner. Jag vet dock om att den här perioden precis innan vårvädret kommer och slutspelet börjar brukar kännas såhär vilket ändå får mig att känna mig lugn att saker och ting kommer att ordna sig. Men för att försöka peppa upp mig själv tänker jag inte nämna något ifrån den senaste veckan utan istället låta denna måndagen vara en ny start men ny energi och blicken framåt. Jag hittade en text för några år sen som jag hade skriven på min vägg i min gamla lägenhet. Texten lyder "When you feel like giving up, remember why you held on for so long in the first place" En text som jag bär med mig och plockar fram i de perioderna där jag känner att allt jag vill är att ge upp. Jag hoppas att veckan bjuder på ny energi inför det kommande slutspelet :)
Idag väntar två pass till i ridhuset. Aniston åker först och ska genomföra lite markarbete därefter blir det Bosse som ska trimmas på lite bommar inför morgondagens hoppträning. Har ett litet tråkigt besked att berätta och det är att Cleo är halt. Hon har lite knackig i ett framben och veterinären kommer och tittar på henne på torsdag. Förmodligen inget allvarligt men ändå tråkigt :/ När detta är klart ska jag tillbaka till stan för att ett 2 timmar långt bollpass med tjejerna och därefter ska jag coacha mina U16 tjejer. Jag har inte haft möjlighet att vara på träningen på 2 veckor pga om ändrade träningstider för min del. Men nu är det dags igen och ser fram emot det ! :)
 
Övriga aktiviter den här veckan är hoppträning imorgon, resa till Lindesberg för att spela grundseriens sista match och på söndag blir det tävling för mig och Bosse i Ängelholm. Sen ska jag självklart klämma in lite mer än 20 träningstimmar men det är i alla fall huvudpunkterna på veckan agenda ;)   
 
MVH
 
Emma 
Till top