Dag 7 och 8 - Mellandagar

 Igår var det en liten "mellandag" som kommer under slutspelet. Dagens efter match försöker vi om vi har möjlighet att ta vilodag för att efter det köra igång igen. Igår hade vi en väldigt härlig sovmorgon till 9.30 innan det blev frukost i sängen. Efter det skildes jag och Philip åter igen i hallen då han skulle iväg till stallet och han till träning med laget. Jag fick igår en helt underbar eftermiddag i stallet. Underbart väder som bjöd på ridpass utan tjock jacka och vår-pigga hästar. Bosse var full av vårkänslor och spände upp sig ordentligt den första kvarten. Men när vi kommit överrens om att bom klossarna utanför banan inte var farliga och att en förhållning betyder att piloten vill att Bosse ska samla sig och inte springa ifrån henne fick vi en fin avslutning. Bosse är så rolig när han tror att han är sååå farlig med sin små skutt. Problemet är väl bara att efter 7 år tillsammans med "Vita faran" (Cleo) så finns det inte så mycket bus som skrämmer mig ;) Aniston fick sig en skön skrittrunda i skogen och tiden i stallet avslutade med en markarbetespass med Cleo. Vi hade en ganska rolig upplevelse under detta passet. Cleo har tagit det lite lugnt nu en tid eftersom hon blivit behandlad i ett bakben och eftersom jag inte är riktigt säker på hur vår framtid ser ut tillsammans ännu. Men nu har jag börjat hennes igångsättning och sen får vi ser vart den tar oss. Hur som helt så är hästen tipp topp just nu på marken. När jag fattade galopp och efter något varv kände att hon sprang ifrån mig tog jag en förhållning på yttertygeln. När jag i vanliga fall gör detta är det inte alltid jag får någon reaktion eftersom min lilla Cleo inte alltid tycker att de signalerna som piloten ger är rätt och brukar ta sina egna beslut. Men dagen till ära får jag direkt respons på min förhållning vilken min kropp inte riktigt vad beredd på utan jag nästan sätter näsan i mankammen. När jag samlat mig fick vi en helt underbar galopp sekvens där Cleo aldrig i hela sin karriär varit så samlad. Helt sjuk roligt att ha en fräsch 15 åring :)

Söndagens avslutades med ett taktikmöte med laget och sopsortering med Philip ;)
 
Nu ska jag åka till hästarna där jag ska trimma Bosse och Aniston på banan. Därefter ska får Cleo nöja sig med en stunds longering på banan eftersom det därefter blir dags att åka tillbaka till stan för att träna med laget. Kvällen spenderas i Halmstad arena för att titta på herrarna som spelar sin tredje kvartfinal emot Vingåker. Om killarna vinner ikväll är dom klara för semi-final :)
 
Ha en fin måndag! :)
 
MVH
 
Emma
Till top