Dag 5 - Landslaget och kommande kvartsfinal 2

Igår blev det offentligt att jag i år ingår i landslagets bruttotrupp för spelare som kan vara aktuella för årets landslag. Det känns verkligen jätte roligt och spännande! :) Jag ska inte sticka under stolen med att det hade varit Amazing att ha en landskamp eller två på sitt CV som volleybollspelare men övriga utvalda spelare på min position är skickliga liberos vilket gör att det blir tufft att få en plats i det slutliga landslaget. Men eftersom detta är första gången jag blir kallad är jag bara väldigt lycklig över att bli tillfrågad och om det tillkommer mer efter det blir det en bonus :) Jag tackade ja för någon månad sen men det var först igår som det blev offentligt. Jag ska erkänna att när jag fick frågan först blev ganska kluven till om jag skulle tacka ja eller inte. Tänkte självklart på hästar och tävlingar som var planerade i maj månad men efter att varit kluven i ca 24 timmar fick mina nära och kära mig att förstå att det var lite av en "no brainer". Alltså blev det ett ja och nu får vi se hur detta utvecklar sig :)
Igår var jag på hoppträning med Bosse i Halmstad för Amanda Ericsson. Jag har aldrig tidigare tränat för henne men passade på nu när jag inte kan träna för Johan de kommande två veckorna pga av slutspelet. Bosse uppförde sig som vanligt och fick med mig en riktigt rolig övning att jobba med på framöver. Övningen var uppbyggd på stuts, bommar och oxer. Avstånden mellan stutsarna och bommarna växlade vilket gjorde att Bosse blev tvungen att hela tiden vara fokuserad. Ibland kan han om man jobbar med en bomövning bli lite slarvig eller loj när han har lärt sig övningen men eftersom det var olika avstånd var både pilot och häst tvungna att ha tungan rätt i mun hela tiden. När träningen var färdig åkte jag taktiskmöte med laget där vi gick igenom helgen taktik i vår andra kvartfinal. Trots förlusten i tisdags har vi en bra känsla inför den kommande matchen :)
 
Idag väntar 2 timmars volleybollträning och därefter åker jag hem för att rida lite granna innan det är dags att krypa i säng och ladda inför morgondagens match. Våra killar spelar även dom sin andra kvartfinal emot Vingåker på lördag. De leder med 1-0 i matcher sen deras första match i onsdags. Matchtiderna är 14.00 för oss och 17.00 för herrarna. Matchen spelas i Halmstad Arena :)
 
MVH
 
Emma
#1 - - Anonym:

Grattis Emma!
Såklart du ska finnas tillgänglig för landslagsuppdrag. Vad roligt att ha fått frågan! Du är verkligen tuff som kör på som du gör. Fortsatt lycka toll med bägge idrotterna! Kram

#2 - - Anonym:

Kommentar nyss var från Lena, Bosses exmatte 😊

Till top