Äventyr i affären...

Idag är det dags för avresa till Lindesberg för att imorgon spela vår fjärde kvartsfinal. På tal om det jag sa igår om att man helt har tappat grep om vilken dag blev det tydligt igår när jag trodde hela dagens fram till kl 14.00 att jag skulle ha dressyrträning för Ingrid. Det är inte förrän nästa vecka men det var lika bra för nu fick jag tummen ur att rida lite granna i dressyrsadeln. Jag är som sagt inte så motiverad att rida i dressyrsadeln alla dagar och därför smiter jag gärna undan nu var alla saker för dressyrträning framplockade och då fanns det ingen återvändo. Det blev ett ordentligt trim pass för både mig och Bosse. Det var ett mycket svettigt ekipage som lämnade banan, en avslappad häst och en trött ryttare. Efter att ridningen var klar åkte jag tillbaka till stan och tränade en kort träning med laget och sen blev det taktikmöte.
 
När volleybollrelaterade aktiviteter var klara var nästa uppgift att handla. Jag fick uppgiften att handla kvällsmat till kvällens kommande myskväll med laget uppe i Lindeberg. Och vad kan då vara bättre än just myskvällarnas paradrätt; Tacos. Detta verkade vara en lätt uppgift tills jag kom till affären. Där insåg jag snabbt att jag har ingen susning om hur mycket köttfärs, grönsaker eller bröd man behöver till ca 13 personer. Insåg även att jag inte har en aning om vad mina lagmedlemmar tycker om att äta i tacos! Jag funderade ett tag på om detta var något jag borde veta men efter en kort överläggning insåg jag att jag inte vet vad min mamma, syster eller bästa kompis Becka tycker om i tacos heller och då kändes det ok att jag inte kunde alla mina lagkamraters taco-favoriter. Sen har vi glutenallergiker i laget och då uppkom frågan; Tacobröd till en glutenallergiker? När jag fick informationen att det fanns glutenfritt tacobröd finns i den "glutenfria hyllan" ( Tack Andrea! ) uppstod nästa fråga; Va, f*n finns den "glutenfria hyllan" ? Som sagt detta verkade vara en lätt uppgift men det krävdes åtskilliga samtal till min syster som alltid är min räddare i nöden när det kommer till ALLT som har med mat att göra. Efter en låååång tid i affären kom jag äntligen ut med 2 kassar med något som jag hoppas ska räcka och bli omtyckt at dom flesta.
 
Nu är det snart dags för avresa till Lindesberg och vår kommande match. Vill på förhand tacka för min syster och Ellinor som rider mina hästar idag! Ovärderlig hjälp :) Vill även tacka för mer gratulationer som kommit under dagen för min plats bruttotruppen. HP gjorde en artikel om den i dagens tidning och känner mig konstant generad för allt beröm jag fått av omgivningen idag! :)  
 
Hoppas alla får en fin dag och Glad Påsk :)
 
MVH
 
Emma
Till top