Avbruten sovmorgon...

Äntligen var det dags för en liten sovmorgon inför dagens gameday där vi åter igen åker söderut fast den här gången stannar bilen i Ängelholm. Eller jag trodde jag skulle ha sovmorgon men istället vaknar jag av att mobilen ringer. Först livrädd för att jag försovit mig och att det var Tony som ringde för att säga att hela laget stod och väntade på mig på dagens preegame-träning. Men snabb titt på klockan gjorde mig lugn men i nästa sekund lite förbannad över att någon förstörde min sovmorgon. På displayen står det "syrran" och med morgonröst och en liten gnutta irritation svarade jag. Men i samma stund som jag hör "Te-då..Te-då" smälter mitt hjärta när jag inser att det är lilla Tristan som fått tag i mammas mobil och ringt till mig. Fick reda på sen att han hade fått tag i syrrans mobil och ringt både mormor och moster. BUSunge! ;) 
Helgen har varit full av aktivitet. I fredags kväll var jag i ridhuset och hoppade lite granna med Bosse. Han var så fin att jag hade kunnat spendera timmar med att hoppa honom. Nu är vi taggade för första tävlingen som är den 13 februari i Laholm. Lördagen började med 2 timmars träning med laget och därefter en snabb lunch med Philip innan jag åkte till stallet. Först ut där var Aniston som fick sig ett pass med dressyrsadeln. Går framåt hela tiden och efter 40 minuter med bakbenen rak under kroppen var Aniston mör och piloten nöjd. Nästa pass var Bosse som blev avrastad lite efter fredags hoppning med lite öppnor och tempoväxlingar som jag var ganska nöjd med. Ska erkänna att min koncentration efter 3 timmars redan genomför träning började försvinna och jag fick godkänt bara för att jag genomförde passet. Sist ut var min gamla trogne vän Cleo där Mamma var med som lite moraliskt stöd. 40 min senare var Cleo avslappnad och piloten trött. Kvällen avslutades i soffa tillsammans med Philip och en bra film :) 
 
Idag är det som sagt match som gäller. Hästarna motioneras trots min frånvaro vilket alltid känns bra i magen vilket gör att jag kan lägga 100% fokus på eftermiddagens utmaning. Snart går bilen till dagens träning och därefter rullar dagen på med taktisksnack, mat och resa ner till Ängelholm. Philip och herrlaget sitter just nu i en buss till Linköping och vi håller tummarna att de kommer hem med en seger idag vilket gör att de kopplar ett stadigt grepp om serieledningen.
 
Hoppas ni får en bra söndag och glöm inte att ni kan följa våra matcher på livescore på svenska volleybollförbundets hemsida :) 
 
MVH 
Emma 
Till top